Ik heb een non-bootable Windows XP Professional SP1 installatie CD. Om deze Windows XP te kunnen installeren zijn er 6 installatie diskettes nodig, die gebruikt worden om de setup voor te bereiden.
Het zou dus handig zijn, als je van deze 6 diskettes een bootable ISO bestand kunt maken om vervolgens daarvan een bootable CD te maken.
Dit heb ik als volgt geprobeerd:
- het bestand gedownload om de 6 installatie diskettes te kunnen maken
- met Universal Extractor krijg ik van dit bestand 6 images: cdboot1.img t/m cdboot6.img
- met MagicIso zie je vervolgens, dat deze images een volume label hebben van DISK101 t/m DISK106
- in een directory 6 mappen aangemaakt DISK101 t/m DISK106
- via MagicIso vervolgens de bestanden van elke cdboot#.img naar de desbetreffende map gekopieerd
- dan het bootable ISO bestand aangemaakt met MagicIso:
- de bestanden van DISK101 rechtstreeks in de root geplaatst en dan de mappen DISK102 t/m DISK106
(de achterliggende gedachte is: als de CD opstart, dan komt vervolgens "Plaats diskette 2 .." en deze zou dan automatisch gevonden moeten worden als DISK102. Enz. t/m DISK106)
- ISO WinXPsp1discs.jpg toont de inhoug van het ISO bestand
- MagicIso geeft aan, dat het bestand 'Non-Bootable' is
- vervolgens met Bart's Boot Image Extractor getracht een boot image bestand te extraheren van DISK101 en deze te gebruiken in het ISO bestand bij MagicIso
- resultaat van "bbie": Invalid boot records indicator
De vraag is dus nu: hoe maak ik het ISO bestand bootable, zodat ik de 6 afzonderlijke installatie diskettes niet hoef te gebruiken. En daarna wordt het natuurlijk pas duidelijk of deze CD inderdaad de setup procedure uitvoert.
Andere ideeën, oplossingen, ect, .....alles is welkom.
Bedankt alvast
Het zou dus handig zijn, als je van deze 6 diskettes een bootable ISO bestand kunt maken om vervolgens daarvan een bootable CD te maken.
Dit heb ik als volgt geprobeerd:
- het bestand gedownload om de 6 installatie diskettes te kunnen maken
- met Universal Extractor krijg ik van dit bestand 6 images: cdboot1.img t/m cdboot6.img
- met MagicIso zie je vervolgens, dat deze images een volume label hebben van DISK101 t/m DISK106
- in een directory 6 mappen aangemaakt DISK101 t/m DISK106
- via MagicIso vervolgens de bestanden van elke cdboot#.img naar de desbetreffende map gekopieerd
- dan het bootable ISO bestand aangemaakt met MagicIso:
- de bestanden van DISK101 rechtstreeks in de root geplaatst en dan de mappen DISK102 t/m DISK106
(de achterliggende gedachte is: als de CD opstart, dan komt vervolgens "Plaats diskette 2 .." en deze zou dan automatisch gevonden moeten worden als DISK102. Enz. t/m DISK106)
- ISO WinXPsp1discs.jpg toont de inhoug van het ISO bestand
- MagicIso geeft aan, dat het bestand 'Non-Bootable' is
- vervolgens met Bart's Boot Image Extractor getracht een boot image bestand te extraheren van DISK101 en deze te gebruiken in het ISO bestand bij MagicIso
- resultaat van "bbie": Invalid boot records indicator
De vraag is dus nu: hoe maak ik het ISO bestand bootable, zodat ik de 6 afzonderlijke installatie diskettes niet hoef te gebruiken. En daarna wordt het natuurlijk pas duidelijk of deze CD inderdaad de setup procedure uitvoert.
Andere ideeën, oplossingen, ect, .....alles is welkom.
Bedankt alvast