Hoe maak je een echte Hardcore game pc? :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xyntax

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Dus, ik zou graag van mijn (vrij) oude computer een echte GAME pc maken waar ik zowat elke game op kan draaien.
Hier zijn mijn specs:

1,5GB ram DDR2
256 MB Vid card (Nvidia Geforce 8600GT)
Intel Pentium 4 3.4ghz dual
Asus Conroe Xfire Moederbord (SATAII)

Zou iemand kunnen zeggen wat ik moet veranderen en hoeveel dat ongv. zou kosten?
Bedankt ;d

je hebt zoiezo 4gb ram nodig,
een videokaart van 2 gb
en een Intel i7 Processor,
en nog een nieuw moederbord

bijna een nieuw systeem,

grof gezegt gaat je dit 1000 euro kosten

Geen geld instoppen en nieuwe aanschaffen.

Tevens topic naar de juiste sectie verplaatst Hardware overige ---->> Aankoop nieuw systeem / Upgraden.

je hebt zoiezo 4gb ram nodig,
een videokaart van 2 gb
en een Intel i7 Processor,
en nog een nieuw moederbord

bijna een nieuw systeem,

grof gezegt gaat je dit 1000 euro kosten

wel, 1000 euro? o_o
Dats hellig veel xd

eigenlijk wat je als enige overhoud aan je oude pc is je kast en je voeding, of dit het waard is ?

Misschien wel alleen de kast, ligt er aan hoeveel watt je voeding is.. Dus als je een hardcore game pc wilt, gewoon nieuwe kopen, en deze niet upgraden...

Er is ook een gulden middenweg uiteraard (je moederbord is trouwens geen Asus maar een Asrock...)

Koop een gebruikte processor zoals b.v. de E6600
Koop een gebruikte videokaart zoals b.v. de 8800GT
Koop een goede voeding
Koop 3Gb intern geheugen DDR2

Dan kun je voorlopig even vooruit, maar het is dan geen systeem voor de toekomst.

Doe je bovengenoemde, dan hou je de rest van je hardware en ben je voor ca.
150,- euro klaar

Als jij een hardcore gaming pc wilt zal ik gewoon een alienware kiezen

Daar kan je alles zelf kiezen, ik heb de van me vriend gezien en gebruikt hij call of duty black ops en assassins creed brotherhood tegelijk zonder lag ;)

Ja, allemaal goed en wel maar ik ben niet rijk hé xd
Ik ken wel (een beetje) veel van computers maar alez ja, kben 12, dus zoveel geld heb ik niet ;o
Zijn er enige dingen die jullie mij aanraden die goedkoop zijn oftewel snelle manier vo geld? :o

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Doe de tip van Mr music en voor het geld zou ik je ouders eens lief aankijken

Mijn ouders? Ik woon bij me moeder en ze gaat al niet akkoord datk me computer zelfs laat upgraden dusja, het enigste waark bij kan gaan bedelen is me vader en daar is zowiezo de maximum 200euro n-n

Hoi,

Kon ik niet weten van je ouders sorry, maar mr music tip zat toch onder de 200€

hmm.. Alienware zie ik wel zitten./.
Is het van prijskwaliteit niet erover? 900euro ? of is het normaal? :o

Hoi,

Ja alienware kan je zien zitten en zal best goed zijn maar denk dat dit dan het probleem wordt:
het enigste waark bij kan gaan bedelen is me vader en daar is zowiezo de maximum 200euro n-n

sparen is de boodschap. ;)
Zou iemand me dan ook es kunnen vertellen hoeveel GB ram enzo dan aangeraden is? ik ga waarschijnlijk de goedkoopste alienware laptop kopen maar hoeveel ram zou ik erbij pakken? ;d

Laatst bewerkt:
@Xyntax:Gaarne gebruik maken van de knop:Reageer op vraag.
Nu quote je telkens je voorganger en dat is niet nodig.
Quoten(of een deel ervan) kan je gebruiken als ergens specifiek op wilt reageren.

Laatst bewerkt:
Hoi ,

Zal best iemand kunnen zeggen, maar een game pc draait niet alleen maar op het geheugen processor en videokaart lijkt mij ook wel van belang .
Dus naar mijn inziens Is een I5 2500 een 6970 en 4 gig mij wel een aardige game pc kan altijd beter maar dan nog langer sparen.

Hoi,

Nu heb ik hem even niet :confused::confused: je hebt het over een pc en je komt met een notebook moet je niet hier kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan