Hoe maak je een eigen browser spel? zoals ikariam,travian

• Onderwerp starter Onderwerp starter kubi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kubi

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
hoi ik heet kubi en ik wil mijn eigen browser spel criëren zoals ikariam,travian ik kan het wel downloaden maar ik wil geen virus in mijn pc daarom vraag ik op een veilig programma en als ik het niet hoef te downloaden is het zelfs nog beter.:)
M.V.G. kubi

ookal lijken spellen zoals travian vrij simpel er komt nog heel wat bij kijken.

en als je zulke spellen via je browser wilt spelen (over het internet) zul je het moeten hosten.

ik weet niet of er een dergelijk programma bestaat maar met gamemaker kun je vrij simpel 2D based spelletjes maken, en voor de geavanceerde gebruiker zelfs (doom like) 3D spelletjes.

Zoals nipponsei al zegt, er komt veel kijken bij een spel zoals travian.
Ik denk dat het nog aardig moeilijk kan worden zonder enige opleiding of kennis.
Je zou op www.google.nl op ''gamemaker'' kunnen zoeken. Dit bid verschillende programma's die je hele basic spelletjes kan laten maken.

Eigenlyk zeg ik hetzelfde maar misschien net wat uitgebreider.
mvg,
Pc

ik zal wel ff proberen maar ik kan niet zeggen dat ik het 100% snap

M.V.G. kubi

U zegt het zelf al, 'browser' spel.
Daar zijn geen programma's voor, althans, niet dat soort programma's als u in gedachten had. Waar playcastor naar verwijst (google -> gamemaker) gaat niet werken want dan maakt u heel andere soorten spellen als u wilt(travian achtige spellen).

online strategie achtige spellen zoals, zoals je al zei, ikariam en travian, niet zo 1 2 3 gemaakt. Er zitten ongelovelijk veel uren in. Daarbij moet je natuurlijk erg veel ervaring hebben in verschillende scripttalen. Als je nog nooit hebt geprogrameert of gescript is het dus... onmogelijk.

In ieder geval, als je zeker weet dat je dit wilt gaan doen, kan je beginnen met (x)html te leren, dan javascript, php, sql, css.

:thumb:

ik wil eigenlijk geen spel meer maken maar ik zoek een online spel die ik kan spelen.
maar ik wil geen spel net als ikariam en al want daar moet je 8uur wachten om een gebouw en ik zoek een spel waar je niet hoef te wachten:o
als er iemand weet welk spel me daarvan pas komt laat het me weten

M.V.G. kubi

Je zoekt dus spelletjes in Text-based genre.

Travian achtig :
- travian ;)
- tribalwars
- Ogame
- Torpia

Maffia (kweet niet of je dit wilt, maar dan hoef je niet lang te wachten :))
- Omerta
- Crimeclub (cclub)
- Criming
.. en nog een paar duizend

Maar zelf raad ik text-based af, het komt bijna allemaal neer op zoveel mogelijk online zijn, en verder komt er niet al te veel bij kijken (Of je speelt op 'hoger' niveau).

Ik speel eentje : Legendarena, omdat je dan top50-speler kan zijn met 15min. p dag online zijn :)

dat mafia spellen heb ik al allemaal geprobeerd
maar torpia probeer ik wel even

hoi ik heet kubi en ik wil mijn eigen browser spel criëren zoals ikariam,travian ik kan het wel downloaden maar ik wil geen virus in mijn pc daarom vraag ik op een veilig programma en als ik het niet hoef te downloaden is het zelfs nog beter.:)
M.V.G. kubi

Dat zul je zelf moeten programmeren... php/mysql (database)/Jquery/etc.

online strategie achtige spellen zoals, zoals je al zei, ikariam en travian, niet zo 1 2 3 gemaakt. Er zitten ongelovelijk veel uren in. Daarbij moet je natuurlijk erg veel ervaring hebben in verschillende scripttalen. Als je nog nooit hebt geprogrameert of gescript is het dus... onmogelijk.

In ieder geval, als je zeker weet dat je dit wilt gaan doen, kan je beginnen met (x)html te leren, dan javascript, php, sql, css.

:thumb:

kun je mij dat lere ik heb al (x)html geleerd maar een herhaling komt alijd van pas

Welkom Gaga,

Het is op Helpmij niet de bedoeling je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2009 en is niet actueel meer.

Graag je eigen vraag aanmaken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan