hoe maak je een forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

boudewijn

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2004
ik ben nu bezig met een website, maar hoe maak je nou eigenlijk je eigen forum. ik wil niet zo'n standaard ding, want dat past er gewoon niet bij. kan iemand het mij het uitleggen of vertellen waar ik kan vinden hoe je het doet.

nog bedankt:thumb:

:confused: Tja tis nogal een complexe materie, php, mysql, en waarom zelf het wiel uitvinden als er zat gratis standaard forums die je naar eigen inzicht aan kan passen.

Koop een paar goeie boeken. PHP, MYSQL, Dreamweaver, HTML. Dat moet in ieder geval wel kennen...

Ik zou dus wél een standaard forum nemen zoals phpBB.
Maar dan wel de kleuren, knopjes en lay-out aanpassen aan je eigen site.. Kan prima :)

t.

Geplaatst door boudewijn
ik wil niet zo'n standaard ding, want dat past er gewoon niet bij.
Goeie instelling, dat is mijn mening ook :thumb:
Geplaatst door Paintje
:confused: Tja tis nogal een complexe materie, php, mysql [...]
Valt reuze mee. Een forum maken is hartstikke simpel, het vereist alleen veel tijd.
[...] en waarom zelf het wiel uitvinden als er zat gratis standaard forums die je naar eigen inzicht aan kan passen.
Op maat gemaakt is altijd prettiger. Verder bevatten het grootste deel van deze fora ook talloze bugs en veiligheidslekken.
Geplaatst door T._de_vries
Koop een paar goeie boeken. PHP, MYSQL, Dreamweaver, HTML. Dat moet in ieder geval wel kennen...
In de meeste PHP boeken wordt MySQL ook wel behandeld. Als je de basics vervolgens onder controle hebt, kun je de rest wel van mysql.com leren.
Ennuh, een boek over dreamweaver :confused: Dat meen je niet hoop ik :)

Wel dus, ik vind Dreamweaver een prachtig programma, dus wil ik er ook alles uithalen. Daarom ga ik daar ook een boek van kopen. ;)

Dreamweaver is misschien makkelijk, maar de HTML die eruit komt voldoet zeker niet aan de standaarden van tegenwoordig.

Zelf HTML leren is een stuk leerzamer en je krijgt precies wat je wilt en geen regel code meer ;)

Als je echt een eigen forum wilt maken zou ik maar eens beginnen met PHP / HTML goed onder de knie te krijgen en zelf een forum in elkaar te knutselen. Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat ;)

Mocht je dit niet willen dan zijn er veel forumpakketten waarvan je de templates helemaal kunt aanpassen naar je wens... weet niet wat meer werk is.... :)

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan