Hoe maak je een springlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

XCLUS1V3NL

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hey mensen,

Hoe maak je een springlink in HTML?
Ik ken wel de #top, #bottem etc. link maar hoe spring je naar een bepaalde regel?

Thanks

spring link ken ik niet maar je bedoelt vast een anchor?
die worden vaak in FAQ's gebruikt.

die kun je in dreamweaver vinden bij insert name anchor.
Vervolgens kun je hem instellen door er vanaf het woord waaraan je de link wil hangen te pointen naar de anchor.

succes

spring link ken ik niet maar je bedoelt vast een anchor?
die worden vaak in FAQ's gebruikt.

die kun je in dreamweaver vinden bij insert name anchor.
Vervolgens kun je hem instellen door er vanaf het woord waaraan je de link wil hangen te pointen naar de anchor.

succes

Ik weet niet of dit werkt, ik krijg wel de anchor maar die kan ik alleen een naam geven en dan komt er zo'n icoontje?

HTML:
<a name='hallo'>hallo</a>
<a name='link2'>linkje 2</a>

<a href='#link2'>ga naar link # 2</a>
<a href='#hallo'>ga naar de hallo text</a>

:thumb:

HTML:
<a name='hallo'>hallo</a>
<a name='link2'>linkje 2</a>

<a href='#link2'>ga naar link # 2</a>
<a href='#hallo'>ga naar de hallo text</a>

Thanks, alleen nu verschijnt het item waarnaar ik toe spring onderaan de pagina.
Kan ik hem ook bovenaan de pagina krijgen?

Thanks for so far :)

Thanks, alleen nu verschijnt het item waarnaar ik toe spring onderaan de pagina.
Normaal gesproken komt het item dat je anchor-linkt juist helemaal bovenaan te staan. Dus of je hebt je <a> tag neit goed afgesloten, of je pagina is te klein.

heb je toevallig een voorbeeld online staan / welke browser gebruik je?

Normaal gesproken komt het item dat je anchor-linkt juist helemaal bovenaan te staan. Dus of je hebt je <a> tag neit goed afgesloten, of je pagina is te klein.

heb je toevallig een voorbeeld online staan / welke browser gebruik je?

Ik gebruik IE, en heb je <a> ^ </a> goed afgesloten. Alleen heb nog niks online staat.
De bedoeling is een portfolio te maken en dan rechts een menu met allemaal categorieen(zoals foto's, video etc.) die linken naar een deel van de hele pagina waar het onderdeel staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan