Hoe maak je een systeemherstelpunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Ik zou het systeemherstelpunt willen inschakelen in win 10.
Om te beginnen vind ik al een hele tour geworden om dit scherm te vinden. In vorige windows versies was dat gemakkelijker:

herstelpunt.JPG

Nu staat alles grijs. Dus veel kan ik er niet mee.
Heeft iemand een idee wat er fout gegaan is, of nog beter hoe dit op te lossen is?
Als er meer gegevens nodig zijn, laat maar horen.

mvg

Rob
 
GodMode bestaat nog onder W10.
Alles grijs werkt dan niet. Weet niet hoe dat komt.

Enabling the Disabled System Restore:
•Type GPEDIT.MSC in your Start Search box = Uitvoeren/Run
•Go to Computer Configuration -> Administrative Templates -> System -> System Restore
Look for a setting which says “Turn Off System Restore”
Double click it and select “Disabled”
Click OK
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel administrator rechten? Het is overigens helemaal geen toer om iets te vinden in WIN10 klik op het winlogo en type wat je zoekt in het zoekvak.
Knipsel.PNG
 
Laatst bewerkt:
@senso
Ja, m.b.v. Godmode had ik het gevonden.
De syntax in mijn GPEDIT.MSC is anders. Waarschijnlijk omdat ik een Nederlandse versie heb. Administrative Templates, ik neem aan dat ik de beheerssjablonen moet hebben.
Systeemherstel staat er 2x bij. Er staat configuratie en systeemherstel uitschakelen.
Neem ik systeemherstel uitschakelen, staat dat op niet geconfigureerd. Ik zal zo direct maar rebooten.

@VenA
Zoeken, had ik al menig keer gedaan en vond niets. Nu wel. Raar, maar wel weer zo handig.

@Lange Pier
Ja daar was ik ook al langs geweest. Ik krijg bij het openen van het instellingenscherm geen iconen te zien maar dat scherm met: Systeem, Apparaten, Telefoon

Geef ik als zoekopdracht systeemherstel in dan krijg ik de mededeling kan c:\......rstrui.exe niet vinden.
Door dat bestand op te zoeken en in die map te plaatsen blijft de melding het zelfde.

Er komt nu zelfs een foutmelding te voorschijn: bij het openen van Bekijk bijlage 344020:

herstelpunt 2.JPG

Heb nog verder gezocht en vond dit:
https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/herstelpunt-maken-fout-0x81000203/726af01c-f472-4c0f-bbd8-0cd8ec3cde17

Ook dit geeft geen soelaas,

Moet ik maar gaan herinstalleren? Heb er weinig zin en en eigenlijk geen tijd.....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren win 10 opnieuw geïnstalleerd en.....dergelijke fouten komen niet meer voor!
Dus opgelost.
Bedankt voor het mee denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan