• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe Macro's inschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Gegroet Excellers

Ik heb een eenvoudige macro gemaakt om enkele kolommen te verbergen; deze macro heb ik gekopieerd naar verschillende werkbladen. De uitvoering ervan werkte perfect op de verschillende werkbladen.
Na het afsluiten van het programma en het weer opnieuw openen van dat bewuste bestand met dito werkbladen, wilde ik de macro nogmaals doen 'werken' doch ik krijg telkens een foutmelding als volgt:
De macro's in dit project zijn uitgeschakeld, met een verwijzing naar de host om te vernemen hoe ze weer kunnen ingeschakeld worden. Hier sta ik nu voor een muur. Hoe krijg ik de macro's weer ingeschakeld?

Ik werk met Windows 98 en Excel 2000 , geupdated naar servicepack 3.

Met dank op voorhand voor de hopelijk juiste tip(s).

nIh1IlO

Ik veronderstel dat je het document nu op een andere pc opent dan waar je het gemaakt hebt.
Controleer eens of in Extra/Macro/Beveiliging het niveau Gemiddeld geselecteerd is.

Gegroet Ingrid

neen, ik werk op dezelfde PC als deze waarop ik het bestand met de macro heb aangemaakt.
De beveiging staat nu ingesteld op 'gemiddeld' en hij doet het niet!
Ik moet er echter één verduidelijking aan toevoegen: alvorens, na de aanmaak en het afsluiten van het (excel)bestand, het bestand opnieuw te openen heb ik de naam van dat bestand gewijzigd.
Wanneer ik naar Extra Macro Macro's ga kan ik de macro niet bewerken en ook niet verwijderen.
Ik zit dus eigenlijk met een macro die ik niet kan openen, niet bewerken en zelfs niet zou kunnen verwijderen.
Hopelijk kan je mij met deze bijkomende informatie toch nog naar een 'werkende macr' begeleiden.

Met dank op voorhand

nIh1IlO

Heb je enkel de naam gewijzigd of ook de extensie?

Kan je het document eens zippen en hier toevoegen, misschien dat het dan duidelijker wordt.

Sorry voor de storing maar bij het weer eens opnieuw openen van het bestand, werd de vraag om de macro's in te schakelen opnieuw gesteld zodat de macro weer zijn normale werk doet.

Ik beschouw het probleem dus als opgelost.
Vriendelijke groeten

nIh1IlO

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan