Hoe mail overzetten van oude harde schijf naar nieuwe schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Op de oude computer stond outlook express en Windows XP. Op de nieuwe computer staat Windows Vista en Windows Mail.

Hoe ik algemeen de documenten en muziek kan overzetten weet ik. Maar hoe moet ik dat met de mail doen?

Vroeger kon ik de mail heel simple van de oude harde schijf overzetten naar de nieuwe. Kan dat nog steeds?
De oude computer is echt overleden, vermoedelijk is de voeding overleden.
 
Maak je dan geen gebruik van een mailprovider waarbij de berichten automatisch na het aanmaken van een account van de server worden opgehaald?
 
In outlook kan je volgensmij alles exporteren naar een csv-bestand. Deze kun je op de windows Vista machine weer importeren als het goed is.
 
Ok, Lutz, even een virtuele Engelse XP in een Nederlandse XP voor je opgestart omdat ik dus nergens meer Outlook Express heb: Je kan je contacten in OE Exporteren via Bestand in .CSV-formaat, of anders het Adres-boek, volgens mij is dat .WAB.

Je hebt het daarbij over Windows Mail, niet Windows Live Mail, in Vista, plus dat je oude computer naar ik aanneem onwerkbaar is.

Klopt het dat je de locatie van de Contactpersonen op de oude schijf zoekt?
 
Het probleem is: ik kan niet meer exporteren, omdat de oude computer dood is...
Het adresboek is al, toen de computer nog draaide, per usb stick overgezet.

Nu nog de mail proberen over te zetten.
 
Hoi Lutz,

Ik ga er van uit dat je je "oude" hdd nog wel kan benaderen. Als je naar de schijf gaat en vervolgens naar
(schijfletter):\Documents and Settings\(gebruikersnaam)\Local Settings\Application Data\Identities\(nummer)\Microsoft\Outlook Express
In deze map staan alle opgeslagen e-mail mappen. Als je deze overzet naar de nieuwe computer en vervolgens je mail importeert, via de functie importeren, in Windows Mail en de optie Outlook Express kiest moet de mail als het goed is geimporteerd worden.

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan