Hoe makkelijk afbeeldingen te comprimeren zodag document niet ellendig groot word.

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
202
Beste,

Ik heb weer eens het normale probleem, je maakt een verslag iemand anders voegt plaatjes in en heeft niet gesnapt dat hij ze zo klein mogelijk moet houden.

Nu heb ik alleen het document met ingevoegde foto's maar zonder de "originele foto's" en wil mijn document toch graag verkleinen. Ik heb de comprimeer optie bij afbeelding opmaak geprobeerd maar dat is bras.

Ik heb een document met circa 15 foto's en wil graag van 17 mb terug naar onder 4 of zo..

Weet iemand een makkelijk programma of een manier om die foto's die dus al in word staan toch nog te comprimeren.

groetjes
 
Je kunt afbeeldingen in Word comprimeren met de Werkbalk Afbeeldingen (Beeld -> Werkbalken -> Afbeeldingen). Er staat dan een logotje met afbeelding comprimeren bij.

Selecteer alle afbeeldingen in het document en klik op comprimeren.

Succes.
 
Ja dat had ik ondertussen ook gevonden, maar dan gebeurd er vrij weinig. dan gaat mijn bestand van 17 mb naar iets meer dan 16 :S dus dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Zijn er misschien iets van programmatjes om makkelijk afbeeldingen te comprimeren, want in word zelf zijn er geen andere mogelijkheden volgens mij

mvg
 
Je zou Microsoft Office Picture Manager kunnen gebruiken (Office XP Office 2007).
Start via: Start -> Programma's -> Microsoft Office -> Hulpprogramma's -> Picture Manager.
Hier kun je bij afbeelding bewerken ook comprimeren. Dit werkt vrij snel.
 
openoffice 3

Vraag; hoe kun je dan afbeeldingen comprimeren die te groot zijn in je Impress bestand in openoffice..??
dank je
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan