hoe meet ik mijn temperatuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik wil graag de temperatuur in mijn kast meten op verschillende plaatsen. Daarvoor heb ik sensors nodig en wat daar bij hoort, en een leuk programma dat die sensors uitleest. Waar kan ik zoiets vinden, zijn dat kant- en klaar setjes? En is dat moeilijk in te bouwen? Ik bedoel, ik wil niet gaan lassen op mijn moederbord ofzo :p.

Welke temperaturen wou je dan wel uitmeten?

Er bestaan kant-en-klare, redelijk dure setjes, zoals de DigiDoc-serie..

Lassen moet je trouwens niet doen. Ik dacht eerder aan solderen.. LOL

ga maar in de buurt van moederbord lassen.. ik denk dat ie dan al redelijk stuk is

Gewoon doen joh, niet naar deze jongens luisteren. Gewoon lassen die handel kan je ons ook gelijk vragen waar je het beste een computer kan kopen

Ik wil bijvoorbeeld mijn cpu temperatuur meten en de temperatuur van mijn hd's, en eventueel andere hot items.

dan zou ik je toch al gouw een digidoc aanraden..

kost misschien wel wat maar dan heb je ook wel wat..

CPU, northbridge en meestal ook HDD's kan je gewoon uitlezen met een progje.. Tegenwoordig hebben moederborden iets wat "ingebouwde tempsensors" heet :-)

Ik heb een msi K7M, type goedkoop. Die heeft dat vast niet he? Mijn hd's zijn van het merk bananas. Die hebben dat zeker ook niet he? Ik kan wel zo'n digimon gaan kopen maar die is waarschijnlijk meer waard dan mijn pc.

ik heb een k7s5a, is het goedkoopste socket a moederbord geloof ik, en die heeft ook 2 sensors, 1 cpu en 1 case..

en mn videokaartje (radeon 9500) en harde schijf (zon westerndigital ding 80 gb 8 mb cache) hebben die eigenlijk ook zon standaard sensors?

Tuurlijk heeft ie dat.. Download maar eens SpeedFan.

Weet iemand of dat bananenmoederbord van mij sensors of aansluitpunten daarvoor heeft?

Ik probeer zo hard ik kan, maar ik kan niet ruiken welk moederbord je hebt ;)

Waarom niet? Ik dacht dat jij dat kon???

Ik heb een MSI K7M volgens AIDA32.

Kijk een in je bios bij hardware monitor of hoe dat ook mag heten bij msi. Als je geen scherm in je bios hebt die de temps aangeven dan zitten ze er niet op. Word het toch lassen :D

succes

Volgens de manual zou er wel een Hardware monitor op KUNNEN zitten

attachment.php

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan