Hoe meet ik snelheid ADSL-verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Sinds vorige week heb ik ADSL Breedband van Tele2. Die verbinding zou twee keer zo snel moeten zijn als wat ik had (ADSL Family), namelijk 2 Mb/s downstream. Ik gebruik niet de draadloze variant ("bij gebruik van draadloos internet kan de snelheid lager uitvallen").

Ik heb de indruk dat mijn de verbindingssnelheid op zijn best gelijk is gebleven, misschien zelfs wat lager is geworden. Weet iemand een goede, betrouwbare manier om de snelheid te testen en hoe spreek je je provider op zoiets aan?

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar

Bij speedtest.nl kun je je snelheid meten.
e.e.a is o.a. afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Aanspreken, zal niet mee vallen, omdat ze allerlei voorwaarden op dat gebied hebben.
"Even" de helpdesk bellen, kan natuurlijk altijd.
mvg leo

Veel mensen controleren hun snelheid op speedtest.nl
Echter met de huidige snelheden van ADSL en kabel geeft deze test geen correct beeld meer omdat de bestanden die je download te klein zijn om een reëel beeld te geven.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
speedstest geloof ik niet zo, de eerste 2 x krijg ik altijd rond de 300 KB/sec , pas als ik ong 5 tot 6 keer achter elkaar doe kom ik rond de 600 KB/s,
Die file downloaden van bbnet is beter die geeft aan rond de 850 KB/s
Doch als ik via eweka download kom ik rond de 1150 KB/s

Vandaar ik het ook vroeg wat voor verbinding hij nu heeft. Ik verwacht dat het een tiepfaut is.
Het zal wel om een 20Mbit verbinding gaan.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jullie halen nu de vraagsteller ingmar en mijn reply op de download tests door elkaar, en ja ik heb een 20mb download.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan