Hoe met tv verbinding maken dmv. HDMI kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janpiester

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Berichten
71
Geachte Helpmij mensen,

ik zou echt heel erg blij zijn als ik een goede antwoord hiervoor krijg..

Ik heb een HDMI kabel van 1.8 meter gekocht met goudkleurige connectie kanten, nu doe ik die in mijn laptop en aan de andere kant natuurlijk in onze lcd tv ook met hdmi..

Nu heb ik vanalles geprobeerd om verbinding te maken (op tv van alles, en ook op de pc) en heb ik geen oplossing gevonden.

Het ligt NIET aan de HDMI kabel, want ik heb een andere HDMI kabel gekocht en het is nog steeds hetzelfde verhaal..

Zou iemand mij kunnen vertellen dus hoe ik mijn HP Pavilion DV9000 laptop dmv. HDMI kabel op de lcd tv kunnen aansluiten zodat ik bijv. een film op het tv kan kijken? (natuurlijk heeft de tv hdmi nogmaals. en heb vanalles geprobeerd)....

Voor degene die me een goede antwoord geeft, ben ik echt heel en heel erg dankbaar en vooral Helpmij die ik tegenkwam via Google.

Met vriendelijke groeten,

Janpiester :thumb:
 
Normaal gesproken is het een kwestie van aansluiten en dan de PC pas aanzetten. De laptop herkend de TV niet altijd als je de boel aansluit terwijl de PC aanstaat.

Via de instellingen van je videokaart kun je dan gaan kiezen voor de Tv-Out aansluiting en zou de laptop de TV moeten zien en kun deze activeren.

Nu kwam ik dit topic tegen en die zou je eens moeten doornemen mogelijk dat daar info voor je instaat.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1265607/0
 
Normaal gesproken is het een kwestie van aansluiten en dan de PC pas aanzetten. De laptop herkend de TV niet altijd als je de boel aansluit terwijl de PC aanstaat.

Via de instellingen van je videokaart kun je dan gaan kiezen voor de Tv-Out aansluiting en zou de laptop de TV moeten zien en kun deze activeren.

Nu kwam ik dit topic tegen en die zou je eens moeten doornemen mogelijk dat daar info voor je instaat.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1265607/0

Hallo daar,

dankuwel voor het antwoord heb het geprobeerd en dat url van je doorzocht staat niet veel in... PC opnieuw starten met kabel erin ook niet,
 
Heb je ook al eens gekeken bij HP voor een nieuwe BIOS. Soms wil dat ook nog wel eens problemen oplossen.
 
Heb je ook al eens gekeken bij HP voor een nieuwe BIOS. Soms wil dat ook nog wel eens problemen oplossen.

Hoi, de laptop is in 100% nieuwstaat vorig week gekocht en windows update doe ik altijd.. Ben bang om mijn BIOS te updaten...
 
windows vista??

zowel ga naar configuratiescherm >klassieke weergave >windows mobiliteitcentrum>exteren beeldscherm> aansluiten
 
Een BIOS update uitvoeren op een HP is zeer eenvoudig en als je precies doet wat er staat kan het niet fout gaan.

http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html?pageDisplay=drivers

Kijk eens op bovenstaande site en klik op Detectie starten
Je moet dan een klein programma installeren maar daarna laat hij precies zien welke drivers/updates etc geschikt zijn voor jouw laptop.

Kijk eerst alleen eens bij de BIOS update. Daar staat altijd vermeld welke fixen er zijn gedaan. Als daar niets over HDMI of TV-Out wordt vermeld dan is het ook niet nodig om de update uit te voeren. Maar mogelijk is er wel een probleem mee en lost deze dat op als dat vermeld staat.

Bekijk de verdere lijst daar ook eens of er iets staat wat je mogelijk kan helpen.

Andere optie is om HP te bellen en je probleem voor te leggen aangezien je nog garantie hebt.

In het eerste Topic wat ik had vermeld van Tweakers is ook nog een deel 1 neem die ook eens door. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1184039//
Mogelijk staat daar nog info van iemand in.

Tevens zou je in Deel van de forum je vraag ook eens kunnen stellen aangezien het over dat type laptop gaat is de kans groot dat daar aardig wat leden zitten die het antwoord wel zo kunnen geven.
 
Andere optie is om HP te bellen en je probleem voor te leggen aangezien je nog garantie hebt.
Lijkt me verstandiger, dan het Bios updaten wat de nodige risico kan mee brengen. Waarschijnlijk is het Bios ook niet eens oud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan