Hoe Microsoft account van laptop te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikonhero

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
Ik wil mijn HP laptop verkopen. Ik heb een factory reset gedaan om alles er af te gooien, maar bij de eerste opstart van Windows 11 wordt naar mijn Microsoft account gevraagd. Nu is mijn Microsoft account alweer gekoppeld aan deze laptop, met dus toegang tot mijn one drive etc.
Dit wil ik uiteraard niet. Wat is de juiste methode om de laptop volledig clean te krijgen, dus zonder mijn accounts te gebruiken?

Volledig clean? DBAN installeren en uitvoeren vanaf je USB-stick.
Dan is je schijf echt helemaal leeg en is het zeer lastig om met recovery-tools nog wat terug te halen. Aanrader als je het wilt verkopen.

Dank voor uw reactie. Als ik het goed begrijp zorgt dit programma voor een 100% cleane schijf. Daarmee lijkt me het probleem van de Microsoft account niet verholpen wat optreedt wanneer ik een nieuwe installatie van Windows doe.

Ik denk juist zeker van wel. iemand die dan een schone Windows 11 installeert zal geen spoor van jou terug kunnen vinden.

Heb iets gevonden. Via een omweg is het mogelijk om zonder internet de installatie te voltooien. Er wordt dan geen link gelegd met het Microsoft account. Dus toch nog gelukt :rolleyes:

En dat was..... wat je gevonden had en anderen mogelijk ook kunnen toepassen?)
PS: Ik schakel altijd mijn Wifi uit of stop er geen UTP kabel in, dan weet je (tot nu toe hiero...) zeker dat je vrij snel kunt kiezen voor een lokaal account.

OP het moment dat de windows installatie vraagt om verbinding te maken met internet staat er normaal gesproken geen optie om offline te blijven.
Door Shift + F10 in te drukken verschijnt de commando prompt. Vervolgens intikken:OOBE\BYPASSNRO en enter.
De pc start opnieuw op en wanneer je dan bij hetzelfde scherm komt staat er onderaan wel een optie "ik heb geen internet". Daar op geklikt en voila.

Mooi
Je kunt met die command line optie ook meteen een local user met admin rechten aanmaken:
[FONT=&amp]Alternative Workaround that should remain feasible, more trouble than the simple above command:[/FONT]
[FONT=&amp]If the Internet is disabled, you start the reinstallation of Windows 11. You get to the window: "Unfortunately you have lost the Internet connection". From here it starts. Replace "User Name" with whatever you wish to use for the account: [/FONT]

[FONT=&amp]Press Shift + F10. The command prompt opens [/FONT]

[FONT=&amp]net.exe user "User Name" /add [/FONT]

[FONT=&amp]net.exe localgroup "Administrators" "User Name" /add [/FONT]

[FONT=&amp]cd OOBE [/FONT]

[FONT=&amp]msoobe.exe && shutdown.exe -r [/FONT]

[FONT=&amp]Windows will now restart and start with the other settings until Windows 11 is installed correctly with a local account. [/FONT]

[FONT=&amp]When logging in, "The user name or password is incorrect" now appears. [/FONT]

[FONT=&amp]Simply press OK and select the right account at the bottom left of screen. You should have one for Administrator and one for whatever name you used as "User Name" above.[/FONT]
[FONT=&amp]Lets hope the simple oobe\bypassnro stays, as I have used both methods, and the first is by far the easiest.[/FONT]
Bron: https://answers.microsoft.com/en-us...internet/4fc44554-b416-4ecb-8961-6f79fd55ae0f

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan