hoe mijn q6600 over te clocken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
hallo,
ik heb een maand geleden een neiuwe pc gekocht met de q6600
maar die draait standaard op 2,4 en die wil ik eigenlijk wel wat snelle rhebben lopen ivm bottlneck van mijn 8800gt's

maar ik kan in mijn bios van alles veranderen behalve de cpu speed.

specs pc:

intel quad-core q6600
asus p5n32-E sli
2gb corsair 1066mhz
500gt hdd samsung
2x8800gt expertvision.

hoe klok ik hem over??

greetz

In je BIOS op zoek gaan naar de FSB

In je BIOS op zoek gaan naar de FSB

hey,
okej en dan?

want vroeger met mijn amd x2 3800+ kon ik gewoon met de clock snelheid omhoog doen met 10 mhz per keer.

hoe zit dat met de q6600?
en wat houd die 7x343

gr tim

Je kunt de FSB verhogen waardoor het aantal Ghz wordt verhoogd.

Je kunt de FSB verhogen waardoor het aantal Ghz wordt verhoogd.

hallo,

wat raden jullie mij nog aan met stock koeling?
3 ghz moet nog wel willen toch?

verder waar kan ik het beste de multip op zetten?
ik heb 2gb 1066 mhz geheugen lopen op 5-5-5-15 moet ik hier nog wat aan veranderen om de beste prestaties te krijgen.
de pc zit in een antec ninehundred dus wel goed gekoelde kast

moederbord asus p5n32-E

welk programma raden jullie mij aan om de temparaturen in de gaten te houden/

gr tim

wat betreft het overclocken, heb ik geen verstand van. Maar bij een asus moederbord kun je de temperaturen bijhouden met PC Probe, staat op de cd van je moederbord en is te vinden op de site van Asus.

hallo,

wat raden jullie mij nog aan met stock koeling?
3 ghz moet nog wel willen toch?

verder waar kan ik het beste de multip op zetten?
ik heb 2gb 1066 mhz geheugen lopen op 5-5-5-15 moet ik hier nog wat aan veranderen om de beste prestaties te krijgen.
de pc zit in een antec ninehundred dus wel goed gekoelde kast

moederbord asus p5n32-E

welk programma raden jullie mij aan om de temparaturen in de gaten te houden/

gr tim

je kan zo ver gaan als je wil als je te ver bent geweest merk je het van zelf dan is deze stuk.
wie overclock er nou met gelijk 10mhz per keer?

je kan zo ver gaan als je wil als je te ver bent geweest merk je het van zelf dan is deze stuk.
wie overclock er nou met gelijk 10mhz per keer?

hey het kon natuurlijk wel met meer dan 10mhz maar het stond zo zechmaar onder elkaar
2210mhz
2220mhz
2230mhz etc etc zo kon je kiezen hoeveel je wou.

maar wie kan mij even een goede samenstelling geven zodat mijn pc op 2.8 ghz loopt?

multip op???
fsb op???
geheugen op???
etc etc.

moederbord: Asus p5n32-E sli
en het geheugen is cosair 1066mhz 2 gb
en hoe laat ik het 1:1 lopen? wat is dat niet het snelst?

greetz

Sorry hoor, maar hoe kom je erop, om een super-snelle Q6600, zonder dat je ook maar enig idee hebt van het hoe, wat en waarom, te gaan overklokken???

En, hoe kom je er op, dat de Q6600 de bottlemeck is voor je 8800GT, onzin toch!

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar hoe kom je erop, om een super-snelle Q6600, zonder dat je ook maar enig idee hebt van het hoe, wat en waarom, te gaan overklokken???

hey,
nou ik ben op het moment veel aan het lezen en ik wil daar gewoon ervaring in op doen.
met asus ai booster heb ik hem overgeclockt naar 2,6ghz en toen had ik 500 punten meer in 3dmark namelijk van 11997 naar 12512.
en ik weet gewoon dat een q6600 makkelijk op 3,2 ghz kan maar dan moet ik wel bijvoorbeeld een arctic freezer pro kopen.

en misschien als 1 van jullie hetzelfde moederbord heeft kan die mij daar iets meer over vertellen.

greetz

geloof maar , je hebt echt geen bottleneck. maar als je perse wilt overklokken, wat heel verleidelijk is bij de nieuwe intel processors. dan zou ik eerst een aantal tutorials heel goed doornemen, en kijk eens op www.gamekings.tv ze hebben daar ook 2 filmpjes van overklokken, namelijk bij hardware woensdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan