Hoe mijn volt's verder opvoeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo,

Ik ben recent in het bezit gekomen van een Asus ENgts450.
specs:
- 1gb
- gts450 GPU
- 192 CUDA core's
- databus breedte 128-bit

Stock speeds:
GPU Clock 783 MHz
Shader Clock 1566 MHz
Memory Clock 902 MHz (3608 MHz effective)
Volt 1.1Mv

Welnu. deze kan ik probleemloos overclocken naar:
GPU Clock 970 MHz
Shader Clock 1940 Mhz
en memory clock wel naar 2100Mhz! (:O)
Volt 1.175Mv

Hiermee scoor ik dan op Heaven 2.0 benchmark een avg fps van 28,3 zo uit mijn hoofd (op school :P) Settings van benchmark maken niet zoveel uit voor mijn daadwerkelijke vraag.

Mijn vraag is nu: Dit was de eerste kaart die ik overclockte, waarvan ik daadwerkelijk wis wat ik aan het doen was.
1. hoewel ik wel nog steeds mezelf afvraag: waarom kan ik mijn geheugen zo ver opkrikken, en heeft het zin als mijn gpu maar op 970 MHz draaid.

2. En waarom zou ik het geheugen X4 moeten doen om het geheugen effectiveness te weten.
Solved: dacht dat er 6 geheugenchips op zaten, maar bleken er maar 4 te zijn ;) dus nu past het weer in mijn logica systeem xD

3. Mijn kaart word niet warmer als 50-55 graden celcius. Toch mag ik van MSI afterburner NIET mijn Volts verder opkrikken dan 1.175 Mv.
Waarom niet? de kaart heeft nog maximaal 45-50 graden tot hij aan zijn max zit. en als ik dit naar meer volt's kan doortrekken, kan ik mijn clockwaardes weer een beetje opschroeven (toch??????????)

4. Ter versterking van punt 3. op de verpakking staat tot 50% prestatiewinst als ik een voltage tweak uitvoer. ik zie wel hoe dat in zijn werk treed, en dat mijn videokaart het qua temperatuur makklijk kan hebben. maar tot dusver zit ik nog iets over 20% (dus wss door de voltage die ik niet verder op kan schroeven)

Add info: ik heb dit Volt-limiet met msi afterburner en asus smartdoctor.
Zou iemand mij in deze stellingen/vragen willen helpen een antwoord te vinden?
Ik hoor het graag :d

Laatst bewerkt:
haha :P ik weet het ;)
Maar doorfikken zit er nog niet in op 55 graden lijkt mij ;)

Vind tetris trouwens sowiezo al niet leuk :( xD

Laatst bewerkt:
Oké,

Ik heb het artikel doorgelezen. en ik zie daar daadwerkelijk de 1,176 Volt voorbijkomen.
maar hoe ze dat lukt?! joost mag het weten.

Kan dit komen doordat zij de engts450 TOP gebruiken, en ik slechts de engts450?
tlijkt me niet, maar wie weet...

Weet dan iemand, om weer terug naar het begin te gaan: hoe ik de voltage hoger kan instellen als dat smartdoctor en msi afterburner me toelaten?

geheugen is trouwens waarschijnlijk theoretische snelheid = praktijk X2 om een nog voor mij onduidelijke reden.
dus mijn echte clock ligt dus op 1050MHz van mijn geheugen? klinkt realistischer ;)

Laatst bewerkt:
Opgelosd, bios geflashed met nibitor. vervolgens met nvflash op de kaart gezet.
Wel jammerlijk dat ik alsnog maar 20-25% snelheid winst heb van de op de cover gezette 50%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan