Hoe moet ik een partitie voor windows vista maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamal vleij

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
hallo
ik heb vista aangeschaft
en die wil ik graag naar een aparte partitie instaleren,
ik weet niet hoet dit moet kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Jamal

Als je vista op je pc wilt installeren, boot je vanaf je dvd, waarna Vista zelf een partitie aan maakt, je kunt dan zelf wel beslissen waar hij die moet maken, naast Windows XP of op een appart deel van je HD, dit hangt af van hoe je HD is ingedeeld. (dit laatste weet ik dus niet).

Na de installatie, kun je dan kiezen voor booten van XP of VIST

BRON:http://www.zdnet.nl/talkback.cfm?id=57835&eid=48768&tbid=96117&inc=subthread

je kan in XP met FULL VERISE partition magic een partitie maken. dan installeer je vista terwijl je in XP zit maar dan instal je hem op je nieuwe partitie

ik ben een beetje bezig geweest met partition magic en het is gelukt..

THX!

Leuk vista

Nou, nou leuk hoor die @#$$@%@# Windows vista heeft me tweede hardschijf verneu#$%# t.

Wou een partitie groter maken maar kreeg een error met: Failed to create new partition on the selected unused space. [Error: 0x8004240f]. Na deze error kan ik mijn hardschijf niet meer formatteren. lege ruimte spatie werkt niet vertaling: Slaagde er niet in om nieuwe verdeling op de geselecteerde ongebruikte ruimte te creëren . [Error: 0x8004240f].

Deze partitie wou ik aanmaken in het installatie menu van windows vista.

Laatst bewerkt:
Nou, nou leuk hoor die @#$$@%@# Windows vista heeft me tweede hardschijf verneu#$%# t.

Wou een partitie groter maken maar kreeg een error met: Failed to create new partition on the selected unused space. [Error: 0x8004240f]. Na deze error kan ik mijn hardschijf niet meer formatteren.

Deze partitie wou ik aanmaken in het installatie menu van windows vista.

Zo probleem weer opgelost. pffff :cool:

Norton Partition Magic 8.05 zag de hardschijf niet meer alleen als BAD.
Je kan er niks meer mee doen niet formatteren of een nieuwe partitie maken.

(WIN-XP)
De oplossing: Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer

En dan rechtermuisknop op de gewenste partitie > Logisch station verwijderen (als je dit doet ben je sowieso al je data kwijt ! ! !)

Als dit niet leukt doe je eerst Formatteren en dan: rechtermuisknop op de gewenste partitie > Logisch station verwijderen (als je dit doet ben je sowieso al je data kwijt ! ! !)

En dan kan je weer partities aanmaken met Norton Partition Magic en de gewenste grote maken. :thumb:

Groetjes Niels025

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan