Hoe moet ik een website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dizzyboy97

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo iedereen,

Ik zou graag men eigen site willen maken en publiceren op het internet. Maar het probleem is "ik weet hoe eraan te beginnen". Zelf weet ik niet welk programmaatje je moet gebruiken. Ik heb wel al site gevonden waar je een site moeten maken, maar dan moet altijd hun naam er ook bij. En dit is zeer lastig. Ik zou heel graag men eigen gratis domein naam willen. Wie weet hoe ik eraan moet beginnen?

ps: met html heb ik al redelijke goede ervaring

Ok bedankt voor site's. Maar als dit een site maken is. pffff dan geef ik het op. te moeilijk. heb rustig gelezen.

Laatst bewerkt:
Mwa, val op zich best mee, het hangt er natuurlijk wel van wat voor site je wilt maken

Als je het moeilijk vind om zelf te scripten dan zou je toch ook een zo genoemde drag & drop webbuilder kunnen gebruiken? Denk hierbij aan bijvoorbeeld Kompozer of Studio Web Design. Verder kun je natuurlijk ook nog de nog makkelijkere manier gebruiken. Zoals Webs.com of Weebly.com.

Veel succes.

Laatst bewerkt:
Een website maken kan met wat kennis van zaken desgewenst gewooon met Windows Kladblok.
Uploaden kan vaak webbased of via FTP en dan kun je het gratis Filezilla gebruiken.

Veel providers bieden gratis webruimte. Probeer hier eerst eens wat html pagina's.
Wil je meer, bijvoorbeeld PHP gebruiken of een database gestuurde website zal je een hostingprovider moeten zoeken en natuurlijk een domeinnaam.

Je zou ook eens kunnen kijken bij woelmuis. Hier krijg je een database met gebruik van MYSQL en PHP en 1 Gig webruimte gratis. Helaas heb je dan wel wat reclame op de site staan. Maar om eens iets uit te proberen of te testen kan dit wel handig zijn. http://www.woelmuis.nl/ Je krijgt ook je eigen domeinnaam gratis, maar dit eindigt dan wel op woelmuis.nl

Laatst bewerkt:
ok bedankt iedereen voor de informatie. Ik denk dat ik nu voldoende informatie heb. Eerst rustig aan beginnen daarna kan ik verbeteren. over welke soort site heb ik niet nagedacht. Ik wil gewoon een site waar info over ps3 en games staat. En waar je beetje andere game info vind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan