Hoe moet ik fax/telefoon in het netwerk plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphablast

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Stel, ik wil een LAN opzetten bij mij thuis. ISDN gaat weg enzo, router zorgt voor internet, switch heeft genoeg poorten voor de PC's..

Maar dan vroeg ik me af, hoe moet je de fax en telefoon in het netwerk plaatsen? Of hoeft dat helemaal niet? 1 Centrale Fax, en 5 telefoons (voor elk bureau/kamer ééntje zeg maar).

Alphablast zei:
Stel, ik wil een LAN opzetten bij mij thuis. ISDN gaat weg enzo, router zorgt voor internet, switch heeft genoeg poorten voor de PC's..

Maar dan vroeg ik me af, hoe moet je de fax en telefoon in het netwerk plaatsen? Of hoeft dat helemaal niet? 1 Centrale Fax, en 5 telefoons (voor elk bureau/kamer ééntje zeg maar).

Eigelijk zet je dus een telefoon netwerk en een Pc netwerk op
Als isdn weggaat heb je een adsl modem nodig voor adsl dit is dus een ander die je nu voor isdn hebt
ook zal je een analoge telefoon centrale moeten aanschaffen als draad telefoons neemt
een andere oplossing kan zeijn dect telefoons te nemen daar kunnen er 5 op en zijn draadloos ook is dan geen centrale nodig en kan je met een splitter ook de fax er opzetten

dit alles moet je wel pas aansluiten na de adsl splitter die ook vervangen moet worden voor een analoge adsl splitter

Alphablast zei:

Misschien is het wel zo makkelijk als je aan kunt geven of je nu bijv ook ADSL hebt en indien ja wat dan ? Heb je nog geen ADSL dan zou bijv internetbellenplus van KPN een optie zijn want daar kun je ook gebruik blijven maken van bijv fax-apparatuur.Je ISDN lijn heeft nu wel meerwaarde ivm je fax.Vraag is of dat echt een must is ?

Kijk wel even goed uit want overstappen naar analoog is niet altijd even goedkoop en kost wel wat tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan