hoe moet ik mijn koelfan van mij processor vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
hallo ik heb net een nieuwe processor{Processor : AMD Phenom II X4 955e
Frequentie : 3200MHz - (huidig : 3216.25MHz)

op mijn moedrbrd gezet en nu vind ik dat hij te veel lawaai {heb hem nagekeken maar hij zit er goed op en loopt nergens tegenaan en hij werkt goed} maakt kan ik er een andere en betere en stillere{als ik toch bezig ben}koelerfan opzetten.

maar moet ik dan het hele blok vervangen of alleen de fan?

en dan misschien een domme vraag maar ik heb ook een andere videokaart

Fabrikant : Nvidia
Model : NVIDIA GeForce GTX 465
Bus Type : PCI-Express
Texture geheugen : 1516MB
Processor : GeForce GTX 465
Converteerder : Integrated RAMDAC
Vernieuw Rate (min/max) : 56/75 Hz

maar ik vraag me af moet die zwarte kap{ plastic behuizing} die er omheen zit er op te blijven zitten want de temp lijkt me hoog voor een videokaart die bijna idle is.

NVIDIA GeForce GTX 465 : nVidia Driver + Analog Devices ADT7473
GPU Temperatuur : 52 °C
GPU Temperatuur (Ambient) : 41 °C
GPU Temperatuur (GPU) : 52 °C
GPU Temperatuur (Kaart) : 41 °C
GPU Ventilator : 40%

of ligt het aan mij?{dat zal waarschijnlijk wel,met mijn verstand van hardware,geen dus lol}

bij voor baat dank voor jullie advies en moeite

peter

Laatst bewerkt:
Hey
Wel,het is je fan die lawaai maakt,vervang em door een andere fan die evengroot is en die minder lawaai maakt,17decibel is erg laag,op alternate vind je er vanaf 9 euro en ze hebben een luchtverplaatsing van 80kubieke meter lucht per uur
Afhangend van de grootte

Je moet je hele blok vervangen, en meestal ook je moederbord eruit halen(voor grote cpu cooler), grafische kaart is normaal(iets hoger, maar kan gewoon), misschien slechte airflow in je kast, dan moet je ff kabels mooi weg werken.

oké dank jullie wel voor jullie reactie.

maar pieter waarom moet ik mijn moederbord eruithalen,ik kan gewoon bij mijn processor en mijn kabels zijn allemaal gebundeld en uit de weg er hangen geen kabels voor mijn processor en/videokaart ik denk dat ik er maar een kastkoeling bij doe voor de zekerheid kan nooit kwaad toch.

en de tempratuur van mijn processor is goed dat is geen probleem alleen de herrie die die fan maakt is irritant.

maar ik kan niet alleen de fan vervangen? ik kan hem zo losschroeven heb ik gezien.

ja en mijn videokaart schijnt nogaal een heethoofd te zijn maar met een extra koeling kan ik dat wel in bedwang houden denk ik ik begrijp ook niet waarom er zo een plastic kap omheen moet.

Die plastic kap is om je luchtstroom door je koelribben te geleiden.
De lucht wordt vanuit je pc getrokken en langs de ribben naar buiten geblazen.
Lekker vanaf blijven dus :) anders wordt ie nog veel warmer.

Betreft je cpu koeler.
Deze neem ik aan:
stock-hsf.jpg

Het ziet ernaar uit dat je een grotere ventilator kan plaatsen.
Wat is de doorsnede van de huidige fan?

ik zou het niet weten kan zo snel even geen meetlint vinden maar het is hetzelfde blok als op uw foto.

maar het is deze processor:Type : AMD Phenom II X4
Interne Specificatie : AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor
Modelnummer : 955e

maar het gaat mij erom dat hij niet zo een herrie maakt ik denk een fabriekfoutje maar om hem daarom nou weer terug naar alternate te sturen vind ik niet nodig voor die paar tientjes{want nu heb ik het idee dat ik naast een koelcel zit lol} want de tempratuur is goed.

en het was toch mij videokaart die kapot was want alle spelen lopen weer als een trein{als u het nog herinnert van een paar dagen geleden ik had een nieuwe voeding videokaart en processor nodig} en heb er nog 4ghig geheugen bijgedaan loopt een stuk sneller en soepeler.

Laatst bewerkt:
als je een hele grote cooler heb, dan heb je ook nog een backplate, dan moet je moederbord er wel uit

Het kan inderdaad zijn dat de ventilator niet goed is. uit balans of iets degelijks.

Je kunt proberen een andere fan erop te monteren of een compleet andere koeler.
bv de mugen2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan