Hoe moet ik mijn Windows Vista verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantje1990

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
hey,

Ik wil mijn pc opnieuw installeren, maar hoe moet dat ? ik wil eerst mijn windows hellemaal verwijderen. dat moet via de bios maar ik weet niet hoe ?

de reden waarom ik mijn windows opnieuw wil installeren is omdat ik een maand lang geen anti-virus bescherming had, en dat heeft mijn pc zo erg aangetast dat hij nu niet meer fatsoenlijk kan functioneren. (nu heb ik kaspersky internet security 7.0 aangeschaft die heeft al 71 virussen gevonden en verwijderd :shocked::shocked:) Helaas mijn pc is gewoon zo erg aangestast dat hij nu niet meer goed wil functioneren :(

Zou iemand me aub zo snel mogelijk willen helpen.

in de bios je opstart volgorde aanpassen.

je cd-rom/dvd rom speler als eerste zetten.

dan opstarten met windows cd erin

hey,

jah dat deed ik net, maar dan staat de huidige windows er nog op... ik wil niet windows over windows installeren :D

Het liefst wil ik 'm eerst hellemaal verwijderen, zodat er niets maar dan ook niets overblijft van het huidige :evil: (dat kan via de bios maar ik weet niet hoe :() ?

als goed is vraagt ie tijdens de instal op welke partitie je wilt hebben(c)

en vraagt om te formateren
ja dus

en dat kan niet via de bios

Nee, het enige wat je in het BIOS doet is je CD/DVD rom als first boot zetten zodat er vanaf CD/DVD opgestart wordt. Als dat goed staat kan je gaan formatteren wat je nu dus duidelijk niet gedaan hebt maar gelijk bent gaan installeren.

Nee, het enige wat je in het BIOS doet is je CD/DVD rom als first boot zetten zodat er vanaf CD/DVD opgestart wordt. Als dat goed staat kan je gaan formatteren wat je nu dus duidelijk niet gedaan hebt maar gelijk bent gaan installeren.

hey,

hoe doe ik cd rom als first boot zetten ? :o

in je bios kijken naar iets van:"boot menu"

met je pijltjes toetsen kun je dan aanpassen zodat je speler als eerste staat.
dan save and exit

boekje nog?

moet het per se zo ? kan het niet gewoon als de windows al is opgestart dan de cd-rom indoen en gewoon installeren ? verwijdert die dan de oude besturingssysteem ook ?

hey,

zou windows herstellen meby de prob oplossen ? zo ja, hoe moet ik windows herstellen want ik ken die functie ook.

moet je ook naar mijn weten is vista opstarten en dan R kiezen(reperatie)

zo is het in xp.

maar daarmee los jij je problemen niet op van troepie troepie(denk ik)

Laatst bewerkt:
hey,

ik weet het niet, met een windows herstelling heb ik nix te verliezen opnieuw installeren kan altijd nog. :thumb:

ja das waar maar ja moet je toch nog je bios in he;)

kijk eens of je dan ook reperatieoptie krijgt.
ik geen vista gebruiker

wel, goed zo :p

maar wil je dit topic nog markeren als opgelost dan aub :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan