Hoe moet ik overklokken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

processorjunkie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
heej iedereen,

Ik weet niet hoe ik moet overklokken omdat in de BIOS niks staat wat er op lijkt ik heb weet iemand raad hiermee

P.S srry dat er geen foto's erbij staan ik ben nieuw hier en weet dat nog niet ik heb trouwens voor mensen die het weten een MSI 645 Ultra moederboord weet iemand de BIOS versie hierdan van

Groetjes Stephan

Laatst bewerkt:
Vertel eerst eens wat meer over je systeem.

Welke processor, welk geheugen, welke videokaart en... wat wil je bereiken?

EDIT:

Ik heb even in de handleiding van je moederbord gekeken en je hebt wel degelijk de mogelijkheid om zowel de multiplier, de FSB als het voltage van de processor aan te passen en de timings van je geheugen, dus wat zoek je nog meer dan?

Laatst bewerkt:
Vertel eerst eens wat meer over je systeem.

Welke processor, welk geheugen, welke videokaart en... wat wil je bereiken?

EDIT:

Ik heb even in de handleiding van je moederbord gekeken en je hebt wel degelijk de mogelijkheid om zowel de multiplier, de FSB als het voltage van de processor aan te passen en de timings van je geheugen, dus wat zoek je nog meer dan?

Processor= Pentium 4 2.00 GHZ Familie:Northwood Socket 478
Geheugen= 1X 512MB Nanya NT512D64S8HA0G-7K
& 1X 512 MB PC3200 DDR SDRAM

Videokaart= Hercules 3D Prophet 9000 Pro (is volgensmij en een andere forumgebruiker gewoon een ATI radeon 9000 Pro want daar is de processor van staat op de achterkant)

Ik wil er gewoon wat meer snelheid mee bereiken vanwege spellekes maar dan moet ik toch wel een nieuwe processor koeler kopen mar das geen probleem trouwens nog wat waar heb jij die handleiding van mijn moederbord gevonden?

Processor= Pentium 4 2.00 GHZ Familie:Northwood Socket 478
Geheugen= 1X 512MB Nanya NT512D64S8HA0G-7K
& 1X 512 MB PC3200 DDR SDRAM

Videokaart= Hercules 3D Prophet 9000 Pro (is volgensmij en een andere forumgebruiker gewoon een ATI radeon 9000 Pro want daar is de processor van staat op de achterkant)

Ik wil er gewoon wat meer snelheid mee bereiken vanwege spellekes maar dan moet ik toch wel een nieuwe processor koeler kopen mar das geen probleem trouwens nog wat waar heb jij die handleiding van mijn moederbord gevonden?

Handleiding komt van de site van MSI uiteraard!

En eh, wat dat overklokken betreft, allereerst gaan met die videokaart je spellen er echt niet beter van lopen en omdat je blijkbaar geen enkel idee hebt wat overklokken is en hoe je het moet doen, zou ik er dus echt niet aan beginnen!

Handleiding komt van de site van MSI uiteraard!

En eh, wat dat overklokken betreft, allereerst gaan met die videokaart je spellen er echt niet beter van lopen en omdat je blijkbaar geen enkel idee hebt wat overklokken is en hoe je het moet doen, zou ik er dus echt niet aan beginnen!

jawel, ik weet wat overklokken is maar ik weet dat die videokaart niet egt best is ik ga ook een keer een betere halen maar ik wil me CPU overklokken zou je me willen helpen please

Ik raad je aan om het niet te doen, tenzij je aan kunt geven wat je ervan wilt verwachten.
Visueel zal het weinig merkbaar zijn, tenzij je met zware rekenkundige appz werkt.
Let wel op dat je MB bij ondeskundigheid snel barsten zou kunnen gaan vertonen nog afgezien van het feit of sommige appz hun stabiliteit nog wel behouden.

CrashPuppy

Ik raad je aan om het niet te doen, tenzij je aan kunt geven wat je ervan wilt verwachten.
Visueel zal het weinig merkbaar zijn, tenzij je met zware rekenkundige appz werkt.
Let wel op dat je MB bij ondeskundigheid snel barsten zou kunnen gaan vertonen nog afgezien van het feit of sommige appz hun stabiliteit nog wel behouden.

CrashPuppy

je hebt wel gelijk ik heb het gister geprobeerd met Fuzzy Logic 4 dat heeft MSI speciaal uitgebracht om te overklokken met haar moederborden maar het werkte voor geen meter dus ik stop maar met deze topic.

Ik ben sinds kort achter gekomen hoe ik kan overklokken

heb mn fsb frequentie van mn processor en geheugen ingesteld,zou vraag ik me af waar ik nog meer op moet letten naast koeling? (temp cpu en mb staan dan op om-en-nabij de 40grd)

zijn er nog instellingen die men moet aanpassen?voltages of iets dergelijks?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan