Hoe moet ik Ruby (On Rails) installeren en gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste leden,
Korte tijd geleden heb ik (geprobeerd) Ruby On Rails te installeren, dit gaat verder prima zonder fouten, maar als ik het probeer uit te voeren krijg ik alleen een soort cmd venster,
en als ik daar een opdracht invul crasht hij denk ik. in iedergeval hij gaat dan weg zonder melding. Als ik daarna (of daarvoor) de Ruby met GUI probeer uit te voeren gebeurt er helemaal niks
er komt dacht ik wel 2 seconden een nieuw proces bij Taakbeheer, maar dat is het dan ook wel.
Hoe moet ik dit oplossen?
Kan iemand mij een stap-voor-stap uitleg geven over hoe ik dit moet doen en wat ik er allemaal voor nodig heb om het te installeren (met de versie erbij als het kan)
Alvast heel erg bedankt!
Tim

kijk hier eens voor een tutorial.

Of google eens op ruby on rails tutorial dan vind je aardig wat.

Nederlands vind ik niet even zo snel maar als je googled op ruby on rails leren vindt je ook nog het een en ander

Succes!!!

Laatst bewerkt:
Dat waar, maar weet je wat het probleem is, het is allemaal in het engels etc. en met andere versies

Daar kan ik inderdaad wat meer mee

Hoi,

(Heel toevallig) heb ik weleens contact gehad met de scripter van Ruby.
Misschien kun je hem wat vragen stellen: ** (hij is wel Duits)

Laatst bewerkt:
Maakt niet uit heb duits lessen op school!
bedankt!

Nog ff een vraagje:
"Ik zou een server nemen die Ruby ondersteund en dan de scrips is via voorbeeldsripts leren, maar het zal veel engels zijn"
Waarvoor moet je een server nemen?

Ruby on rails is voor web development (daarvoor is dus een server nodig), maar je kan natuurlijk ruby op je eigen pc installeren en je eigen scripts ermee maken.

Wat wil je precies met ruby gaan doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan