hoe moet is de routers goed in stellen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
hallo,

we hebben 1 router, en daar achter een wifi punt en een router en ik wil er nog een router bij.

ik heb er al voor voor die router een andere ip gegeven.
de eerste router geeft 192.168.1.1 en de router die er achter zit geeft 192.168.5.1 dus dat eb ik al goed gedaan want dat werkt gewoon.
en die wifi punt weet ik het niet. maar dat werkte ook gewoon. en nu wil ik nog een router achter de eerste. en die gaf ik 192.168.50.1
en dat werkte niet. eerste router kreeg je geen internet meer. maar de router die er achter zat kreeg je wel gewoon internet. en waarschijnlijk de wifi punt ook. en de tweede router die er achter zat kreeg ook gewoon internet.

hoe kan dat??
en ik haalde de tweede router er weer van af en deed alles het weer.

dus wat heb ik verkeer gedaan??

alvast bedankt

Rino26

Niet erg duidelijk, allemaal.

Doe eens een plaatje van de setup.
Noem ook de merknamen + type-aanduidingen van de 2 eigen routers die je nu wilt inzetten, en er direct naast vermelden hoe jij die noemde in je startposting (router 2, router 3).

Verder moet je aan denken de WAN/Internet aansluiting aan te sluiten op een LAN aansluiting van de router die er vóór staat. Dus niet een LAN een LAN aansluiting van router 2 (of router 3) aansluiten aan een LAN aansluiting van de router(s) die er vóór staat. Mogelijk heb je daarmee een fout gemaakt.

Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat een van (of beide) routers 2 en 3 een ADSL routermodem is (die heeft dus geen WAN/Internet aansluiting). Dan kan jouw methode/setup met drie ip-netwerken zowiezo niet (tenzij je custom firmware zou installeren die 1 van de LAN aansluitingen van de router herdefinieert als WAN/Internet aansluiting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan