Hoe moet je een directe download link maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrissiepolo

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2012
Hallo allemaal

Ik ben nu bezig met mijn eigen site. Ik ben in mijn vrije tijd een dj en wil graag op mijn site download links maken zodat mensen mijn mixes direct kunnen downloaden. Ik heb al op youtube gekeken maar dan moet je van de bestanden die je wilt laten downloaden een zip bestand maken. Dit lijkt mij niet handig omdat toch niet veel mensen weten hoe zij dat uit moeten pakken etc. Ik wil graag dat als de mensen op de link klikken dat ze dan meteen het mp3 bestand hebben en het niet eerst uit hoeven te pakken. Dit is ook handiger voor mensen die de mp3 bestanden willen downloaden vanaf hun mobiel. Hebben jullie enig idee hoe ik dit moet doen?
Ik gebruik het programma dreamweaver en ik gebruik html en css.

Alvast bedankt,

Gr Chris

Hoi chrissiepolo,
Ik zag deze nog op de plank staan bij een oud helpmij-topic: mp3 download forceren.
  • Het is dan wel nodig dat de server van je provider php ondersteunt (bij gratis webspace is dat soms niet het geval; anders doorgaans wel).

Is dat wat?

Je kunt het ook via een .htaccess forceren :)

Maak een bestandje genaamd .htaccess aan in de map waarin je de downloads hebt (Let op, geen bestandsnaam maar enkel de extensie .htaccess) en zet dit er in:
Code:
AddType application/octet-stream .mp3

Voorwaarde is wel dat je website via Apache gehost wordt, anders werkt een .htaccess niet :)

Tevens de vraag verplaatst naar "Algemene website vragen" omdat het niet specifiek voor Dreamweaver op gaat

Laatst bewerkt:
Vraagje @Tha Devil:
Als je het via de .htaccess-methode doet, betekent het dan dat alles in die download-map altijd tot download geforceerd wordt?
Dwz dat je niet diezelfde bestanden ook nog via een playertje op de site kunt afspelen? *)
Of is daar een workaround voor?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Als dat zo zou zijn, kan je de bezoeker alleen de keuze spelen/downloaden voorleggen als je een tweede map met exact dezelfde mp3's maakt waarop de .htaccess niet zit (c.q. verdubbeling van de nodige serverruimte, wat bij veel mp3'tjes in de papieren kan lopen).

Nope, alleen directe aanvraag zal als download aangeboden worden.
Als ie via een player geladen wordt zal hij enkel ingeladen worden en verschijnt geen download-prompt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan