Hoe moet je je verbinding van WPA2 naar WEP veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkerd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2011
Dat wil ik nl. doen om online te kunnen gamen met mijn 3ds. Ik had al gevonden dat je via de router-configuratie (IP-adres in browser typen) de beveiliging van WPA2 naar WEP kan veranderen. Alleen ik weet niet waar de encryption key staat. Ik had al de SSID ingevuld in de configuratie en op mijn PC-instellingen ook, maar dan kan de PC helemaal geen verbinding meer maken, en dat moet ook nog gewoon kunnen werken :) Weten jullie hoe dat nou precies moet, en dat alle andere apparaten die met de router verbonden zijn, ook nog gewoon blijven werken?

Hieronder ff een screenshotje van de configuratie waar ik het naar WEP zou moeten kunnen veranderen:

rialaa.jpg

Zoals je ziet moet je zélf Encryption Key 1 invullen. Die mag je zelf kiezen.
Zie dat je 5 karakters moet invullen, dus (voorbeeld) het woord kwark zou geschikt zijn.

Moet je ook Encryption Key 2 etc. invullen, dan daar ook weer woorden van 5 karakters invullen.
Voorbeelden:
vraag
klont
water
zwaar

Laat ik hier wel bij aantekenen dat WEP encryptie binnen een minuut te kraken is, dus voor je het weet heb je een onbekende op je draadloze netwerk die meelift met je Internet-verbinding en wellicht de pc's op je thuisnetwerk aanvalt.

Succes,

Tijs.

edit: het is gelukt, hartstikke bedankt!

Laatst bewerkt:
Dat is goed nieuws! :) Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan