Hoe moet je juist een HDD wipen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

unix

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
171
Hallo allemaal

Hoe moet je juist een HDD wipen zodat bestanden zo goed als onmogelijk niet meer terug te halen zijn? Ik weet dat er steeds een kans bestaat maar men kan wel de kans zo klein mogelijk maken. Ik had dit programma Killdisk in gedachten : http://www.killdisk.com/
Kan ik meerdere van dit soort programma's erop los laten gaan of gaat dit niet zoveel uitmaken? Het is omdat ik laptop ga verkopen aan een vriend en aangezien er toch verschillende 'brol' opstaat kan ik hem gelijk opschonen. Zo kan die niet in men privé bestanden neuzen of minder kans dattie teruggehaald worden.

Bedankt voor het meedenken! :thumb:
 
Ik doe meestal met ---->> DIT ! Absoluut 105% betrouwbaar is, en bovendien ook gratis is ..

Kijk FF hier wat ze nog, en weer over deze PAREL zeggen ...:D -->> KLIK HIER !
 
Laatst bewerkt:
Beide zijn prima, zowel Killdisk als suggestie van Royonix. :thumb:
 
Ok bedankt :) Meerdere van dit soort programma's erop los laten verkleint dit de kans voor het terughalen van bestanden of maakt het geen verschil?
En hoelang gaat dit alles duren?
 
Laatst bewerkt:
Kijk commentaren direct daar bij app. .... volgens mij link heb jij niet geopend ?? :( ?
daar zegt men' dat ongv. in 20 min 11 GB opgeschoond was enz..

En dat is afhankelijk ook hoe groot HD is, wat je op HD hebt welke type is, is het met windows compatibel enz. etc.. :D
 
Laatst bewerkt:
Idd, de man heeft zelf al KillDisk en waarom wordt er dan andere soortgelijke geadviseerd?
En de tijd bepaal je zelf, hoeveel rondes moet die doen.

Nieuw schijfje erin zetten is miss wel net zo handig......
 
@Royonix ooh ok dankje. Ik had je link wel geopend hoor maar op men mobieltje en had niet alles doorgenomen. Omdat ik het later ging doen op pc.

@Lange pier Ja klopt ik had killdisk in gedachten maar wou toch meer info van zulke programma's omdat ik dit nog nooit uitgevoerd heb. Vandaar vroeg ik even advies. Misschien waren er betere alternatieven. Ik zou zelf wel zitten googlen hebben maar niet alles is even betrouwbaar. Een nieuwe HDD zou nog makkelijker zijn. Maar hier heb geen kennis mee. Of geen op reserve.

Dankjewel allemaal :)
 
:thumb: Net zoals ik dacht dus .... ( daardoor is die andere en soortgelijke ook geadviseerd ! ) ...
Nu gewoon als alternatief deze makkelijke en betrouwbare ''Disk Redactor'' mag je uit-testen en later zal je zelf beslissen voor een of ander :D

Denk daar wel aan KillDisk is een ietsjes bekende(-re) app. ondanks dat je mee absoluut dezelfde resultaten zoals met Disk Redactor bereikt ..;)

Door bewezen betrouwbaarheid jij kan ze allebei tenslotte zonder veel kennis en zorgen gebruiken ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan