Hoe moet je overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheDJman

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
Hallo weet iemand hoe je moet overclocken
Ik heb wel een een pentium 4 standaart 2.40ghz naar bijv 3.5 gedaan meer die was niet stabiel

Gr .

Als je deze vraag moet stellen ben je zeker niet aan overklokken toe. Van 2,4 naar 3,5 lijkt me zeer sterk... Ik raad het je af.

inderdaad, overclocken kan heel erg goed misgaan... :O vooral als je er niet in bent verdiept...

Probeer eerst eens wat tutorials op net te zoeken, youtube is een goede bron, veel overclock-fora hebben bijna allemaal sticky's hoe cpu's worden oc.

inderdaad, overclocken kan heel erg goed misgaan... :O vooral als je er niet in bent verdiept...

Dat is waar, maar wat dan weer dezer tijd goed is, ...
... Meeste high end moederborden zijn zodanig beveiligd dat bij verkeerde settings je systeem uitvalt of niet meer verder werkt.

Bij oudere systemen moet je ind goed oppassen. Als je daar bv. verkeerde voltages ingeeft en je hebt een stock cooler wat hoge temps geeft, dan kan je wel eens problemen hebbe vanwege die oude moederborden die niet zo optimaal beveiligd zijn tege 'extreem' gebruik. Je pc valt niet uit, maar blijft gewoon door werken, en ondertussen word alles overhit tot wss de kunstoffe gedeeltes smelten.

;)

Laatst bewerkt:
Je pc valt niet uit, maar blijft gewoon door werken, en ondertussen word alles overhit tot wss de kunstoffe gedeeltes smelten.

En dan kun je je pc wel weggooien... :(
En kortsluiting kan ook nog een gevolg zijn, maar daar hebben we onze stoppenkast weer voor. :p

Ja, zo is dat ... zeker als je met oudere moederbordjes gaat werken toch zeker oppassen en niet in te grote stappen wille oc-en.

ik zou zeggen overclocken tot het onstabiel wordt dan voltage verhogen zodat hij weer stabiel wordt,
maar let supergoed op de temp van de cpu, of pas zo nodig je cpu cooling aan.

Das wel heel raar oc. Je gaat je systeem van default in één grote stap configureren dat ie onstabiel word. Het gaat zowizo lukken, maar is niet zo gezond voor cpu etc.

Je oc eerst een tussen stap. 2.8 naar 3.5 of iets meer en dan naar 4.0. Dat probeer je stabiel te krijgen door niet alleen cpu voltage aan te tasten.
Want als je bus speed verhoogt, gaat je NB, HT, Geheugen etc ... mee omhoog, wat dan nog op default voltages staan.

Ik doe het iig op een veiligere manier. Wat U zegt klopt, maar is niet zo gezond voor je systeem. (Als je er lang plezier aan wil beleven)

Laatst bewerkt door een moderator:
Das wel heel raar oc. Je gaat je systeem van default in één grote stap configureren dat ie onstabiel word. .......................Je oc eerst een tussen stap. 2.8 naar 3.5 of iets meer en dan naar 4.0.
Alsof 2,8 naar 3,5 of 4GHz geen grote stappen zijn.:rolleyes::shocked: Als je goed over wil klokken neem je stappen van ongeveer 50 tot 100mhz en ga je steeds testen.

Alsof 2,8 naar 3,5 of 4GHz geen grote stappen zijn.:rolleyes::shocked: Als je goed over wil klokken neem je stappen van ongeveer 50 tot 100mhz en ga je steeds testen.

Als je 50MHz en 100MHz bedoeld, dat slaat op de FSB bus ...200MHz +50MHz met een multiplier van 14 is 250MHz x 14 = 3.5GHz Dat is toch zelfde wa ik zeg ?
Van 2.8GHz (Bus speed 200MHz x 14 multiplier = 2.8GHz

Dat bedoel je toch ?

Of

2800MHz + 50MHz = 2.85GHz
2850MHz + 50MHz = 2.90GHz

?

Laatst bewerkt:
ik zeg ook niet dat je het met groten stappen moet doen, je doet het gewoon met kleine stapjes idd, tot dat je merkt dat je cpu raar gaat doen, dan zit je net iets te ver, je kunt dan 1 stap terug gaan, maar je kunt ook de voltage verhogen en dan zou hij stabieler moeten worden en dan kun je met je mhz nog verder gaan, maar temperatuur is heel belangrijk want die gaat snel oplopen als je de voltage verandert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan