Hoe moet je uitloggen op een router ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

unknowuser

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Goededag mensen van Helpmij.nl,
ik zit momenteel ingelogd op een bedrijfsnetwerk. Op het netwerk moet je inloggen met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord (net zoals die hotspots bij vakantieparken, etc.).
Alleen loopt het hele bedrijf nu met een probleem aan. Er zitten hier ook jongeren en die willen zo nu en dan ook met hun mobiel op het internet. Dit kunnen ze doen door ook met een gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen.
Als ze eenmaal ingelogd zijn, kunnen ze niet meer uitloggen. Zo kunnen ze ook niet meer op een andere computer of mobiel inloggen, dus als je eenmaal op je mobiel bent ingelogd, kan je niet meer op je computer inloggen.
Hoe is dat op te lossen? De werknemers vinden het uiterst irritant.

Onduidelijke vraag:
a. Wat bedoel je met: "Kan je niet meer op je computer inloggen"
Bedoel je daarmee inloggen zodat wireless beschikbaar komt of inloggen op het bedrijfsnetwerk?
En indien inloggen op het bedrijfsnetwerk: Wat voor netwerk is dat? Iets met een Windows domein? Wordt daar dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord voor gebruikt als voor Wifi?
b. Welke router praten we over (merk + type)? En is daar speciale firmware / programmatuur op gezet voor die authenticatie? Indien ja, welke dan?
c. Op welke manier authenticeert de router? Via een aparte database in Radius? Of via een lokale database in de router zelf? Of met het Windows domein-account (al dan niet door-geauthenticeerd via Radius)?
d. Is het niet mogelijk om in de router een sessie-(tijd-)limiet aan te geven op het authenticatie website-gedeelte?

Natuurlijk kan ik niet garanderen dat ik een antwoord weet, maar in ieder geval hebben de lezers dan meer informatie over de huidige situatie.

Tijs.

Eigenlijk is het gewoon een router waar verschillende gebruikers opzitten. Zij loggen in op de router met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Als ze eenmaal ingelogd zijn op die computer, kunnen ze niet meer inloggen met hun gebruikersnaam en wachtwoord op een andere computer en/of smartphones, etc. Mijn vraag is eigenlijk, hoe is dat mogelijk ? Als we dat weten, kunnen we ook de oplossing weten. En ik weet verder niks over specificaties van de router af. Ik beheer dat niet, en degene die het beheert is nu op vakantie voor een maand. Misschien dat ik de term bedrijfsnetwerk te groot heb ingeschat, maar als we verbonden zijn klikken we allemaal op bedrijfsnetwerk in Windows 7. Hopelijk zorgt deze informatie voor verheldering.

Voor mij is het (te) onduidelijk, dus ik kan er momenteel niets mee.
Hopelijk kunnen anderen wel iets met de informatie.

Tijs.

Ok, in ieder geval bedankt dat u de tijd heeft genomen voor dit onderwerp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan