hoe moet overklokken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lesley88

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
300
wie wil me vertellen hoe het moet om over te klokken/??:D

alvast bedankt!!!:thumb:
 
Wat wil je overklokken? Videokaart, CPU of geheugen?

En waarom wil je het? Ik zou het gewoon niet doen als je nog een beginner bent.
 
me videokaart;) sorry dat het er niet bij stond!:thumb:

want als ik nfspu2 op high speel happer die nogal en ik wil dat verminderen want ik krijg het bij steed smeer spellen.
 
Wat voor videokaart heb je? En wat voor processor?
 
een AMD athlon 1800+ , me videokaart is een geforce 4 mx 4000 128mb , me geheugen 256ddr-sdram.:D
 
Die videokaart bestaat niet. Even een rijtje wèl bestaande kaarten van traag naar snel:

Geforce 4 MX 420
Geforce 4 MX 440
Geforce 4 MX 460
Geforce 4 Ti 4200
Geforce 4 Ti 4400
Geforce 4 Ti 4600

De eerste 3 zijn erg traag en dan zal overklokken wel zin hebben. De laatste 3 zijn erg snel en dan heeft overklokken op jou relatief tragere processor minder zin. Weet je welke je hebt?
 
Ik ga nu weg, maar om toch ff het antwoord te geven; overklokken kun je met het programma powerstrip. Installeer deze, dan staat hij rechtsonder in je tray. Klik er met de rechtermuisknop op en kies ergens voor configure performance ofzoiets. Daar zie je 2 balkjes, core en geheugen van je kaart. Die moet je omhoog schuiven en dan wordt er meer MHz aan die dingen toegekent. Maar als ik jou was zou ik niet gaan overklokken, ik weet uit ervaring dat videokaart-geheugen erg kwetsbaar is.
 
jongen wedden van wel je heb er ook een 64mb versie van ik laat wel ff zien via everrest: hierzo..


Hardwarebeschrijving: NVIDIA GeForce4 MX 4000

echt hij bestaat!
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan