Hoe MSN wel gebruiken, niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanderlaan

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2002
Berichten
49
Ik wil MSN niet automatisch op laten starten, maar wel blijven gebruiken. Telkens verwijder ik via msconfig messenger, maar het blijft zeer hardnekkig terug komen.
Is dit misschien in het register aan te passen, dus wel gebruiken maar niet opstarten?

Alvast bedankt
 
Heb je xp?

Dan kun je bij start, uitvoeren, gpedit.msc intikken. Dan ga je naar gebruikersconfiguratie, beheerssjablonen, windowsonderdelen, windows messenger. Dan zie je rechts 2 opties. De onderste is "windows messenger in eerste instantie niet automatisch starten" Daar klik je rechts op , dan eigenschappen, en dan ingeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
Tanja,

Ik heb inderdaad XP, maar gpedit.msc werkt niet. Kan het misschien anders?

Ton
 
Hoe bedoel je werkt niet? Heb je geen beheersrechten of zo?
 
En het gaat dus niet over MSN Messenger maar over Windows Messenger (die in XP is geïntegreerd)?
 
Ik heb zelf geen Windows Messenger, maar Microsoft Messenger. Daar zal toch zo veel verschil in zitten lijkt me. In Microsoft Messenger is het gewoon een instelling/optie die je aan of uit kan zetten.

Misschien ook in Windows Messenger?
 
Geplaatst door Olav
Ik heb zelf geen Windows Messenger, maar Microsoft Messenger. Daar zal toch zo veel verschil in zitten lijkt me. In Microsoft Messenger is het gewoon een instelling/optie die je aan of uit kan zetten.

Misschien ook in Windows Messenger?

Volgens mij wel. Ik heb Windows Messenger niet meer, maar ik wilde destijds hetzelfde als de vraagsteller (wel gebruiken als ik dat wilde maar niet automatisch opstarten) en kon dat volgens mij gewoon regelen door één of twee vinkjes te verwijderen.
 
Het gaat om MSN messenger 6.1.
Ik heb de volledige rechten en toch werkt gpedit.msc niet. Ik gebruik geen NAV, maar Mcafee.
 
heb je dit al geprobeerd in msn zelf? extra-opties-algemeen- eerste en derde vinkje weghalen.
 
Bij mij staat MSN Messenger 6.2 als volgt ingesteld; hij opent alleen als ik hem zelf opstart, nooit automatisch.

summers-MSNMessenger.jpg
 
Jan, dat werkt inderdaad. Soms graaf je te diep en ligt de oplossing gewoon in het programma zelf. Staat er nog een dingetje open voor mij, hoe krijg ik gpedit.msc aan de praat, of moet dit niet meer in dit onderdeel?

Bedankt trouwens Jan.
 
Als je het in het programma in kunt stellen hoef je niet meer naar gpedit.msc Blijf het wel vreemd vinden dat het niet werk:confused:

Gebruik zelf geen msn dus wist niet dat het in het programma uitgeschakeld kon worden:)
 
Geplaatst door Tanja1968
Als je het in het programma in kunt stellen hoef je niet meer naar gpedit.msc Blijf het wel vreemd vinden dat het niet werk:confused

gpedit.msc werkt alleen in Windows Xp Proffesional.
 
ow, dat zou een hoop kunnen verklaren. Misschien dat Tonvanderlaan dan met de home versie werkt.
 
Geplaatst door Tanja1968
ow, dat zou een hoop kunnen verklaren. Misschien dat Tonvanderlaan dan met de home versie werkt.

Neem aan van wel . Als ik op mijn pc ( Windows Xp Home) via start > uitvoeren > gpedit.msc intik en vervolgens op OK druk, dan kan windows het bestand niet vinden. Een van de verschillen tussen de Home en de Proffesional versie ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan