Hoe nieuw mailadres als afzender gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isabel4

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Hallo,
Met succes heb ik een tweede mailadres aangemaakt.
Maar hoe kan ik nu op naam van dat nieuw mailadres een mail versturen?

Ik kan nu wel als test een mail sturen naar dat nieuwe mailadres maar dan staat als afzender het eerste mailadres.

Naargelang naarwaar ik een mail stuur (zakelijk of persoonlijk) wil ik kunnen gebruik maken van het ene of het andere mailadres als afzender.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is, anders lees ik het hier wel.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes,

Isabel

Je klikt op de naam ('t adres) in het veld 'van', dan verschijnen de andere mogelijkheden.
Hebben we het over OE?

Laatst bewerkt:
Email

Dat nieuwe email adres, waar is dat aangemaakt???

Bij die provider is altijd al een email programma aanwezig waar via jij een email zou kunnen stuuren en ontvangen met het 2e email adres.

webmail.xxxxx.nl

Op de xxxjes komt dan de provider naam te staan vanwaar je een email adres hebt gekregen.

In outlook kan het ook maar dan moet je elke keer aangeven met welke naam je wilt inloggen.

Zover ik weet een heel vervellend klusje om elke keer om te switchen.

Je kunt uiteraard ook een tweede email programma instaleren, zoiets als incrediblemail of iets dergelijks.

grtjs jjw

Hallo,
jjw: beide mailadressen heb ik bij Telenet.
Tja, als er telkens moet geswicht worden is dat idd omslachtig. Dat is niet de bedoeling. Jammer :confused:

Dick: sorry, maar ik begrijp niet wat je bedoelt:o
Wat is "OE"?

Groetjes,

Isabel

Telnet

Maar kun je bij telnet niet je email bekijken via de site.

ik heb nog niet gekeken hoor maar daar zal toch vast een optie voor zijn.

En nogmaals anders een tweede email programma erbij.

http://home.tiscali.nl/theplace/Progjes/IncrediMailSetup.exe

Dit is een email programma erg gebruiksvriendelijk en makkelijk, als je deze nou gebruikt voor je tweede email adres ben je helemaal klaar.

grtjs jjw

Accounts in Outlook

Hallo ! Denk dat ik het weet want ik heb meerdere mailadressen en meerdere lokaties (dus verschillende SMTP servers) en dat kan allemaal.
Het werkt met accounts
Ga naar Extra - Accounts Tab Email dan toevoegen.
Vul daar alle gegevens in van log in maarook return (retour) adres. Dat hoeft NIET hetzelfde te zijn. Na voltooien o.i.d. kom je in het scherm Email terug en zie je een extra account. Klik dan op eigenschappen en geef deze account een voor jou te herkennen naam (dit is alleen voor je zelf).
Als je nu een email aanmaakt kan je bij Verzenden op het pijltje klikken en dan zie je alle accounts staan en maak jezelf uit namens wie je verstuurt.
Ik heb er geloof ik wel 7 op een PC staan.
Denk dat het hiermede zou moeten lukken.

Email

Ik heb daar ooit mee geknoeid maar ik kreeg dat niet voor mekaar, wel meerdere email adressen voor ontvangst maar als je wil versturen stuurt outlook altijd nog het eerste email mee die er in dat rijtje staat.

Maar mischien doe ik iets fout.

grtjs jjw

Accounts instellen

Dat is jammer. Maar je moet wel iets doen. Als je account aanmaakt kan jij bij Extra Accounts kiezen welke je standaard is.
Bij verzenden had ik geschreven dat je bij de knp VERZENDEN een pijltje ziet. Als je daar op klikt zie je de verschillende accounts en kan je kiezen. Alternatief kan dit ook bij bestand Verzenden als (sorry heb een UK versie op deze PC). Kom je er niet uit laat maar weten heb dit al zo vaak gedaan.

Twee emails....

Mischien moeten we een eigen forum gebruiken want ik ga nu verder met problemen waar een anders ooit mee begon, volgens mij is dat tegen de huisregels in.

OF NIET BEHEERDER.....

Ik namelijk wel nog een hoop vragen voor Frans.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan