Hoe nieuwe driver te installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelly

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hoi,

Ik heb een nieuwe driver van internet gehaald voor mijn geluid, want dit speelt veel te snel af (in alle progs en maakt niet uit wat voor geluidsbestand...).

Nu heb ik dus twee bestanden, een .sys en een setup-gegevens bestand

Nu weet ik niet hoe ik verder moet, want als ik via het configuratiescherm naar het geluid ga en dan op "stuurprogramma bijwerken" vind hij helemaal niets op mijn pc :(

Hoe moet ik m'n driver dan installeren, of doe ik wat fout?

Greets,
Jelly

Dat gegevensbestand, wat staat daar achter de . (punt)

Ik bedoel naam.exe
in dit voorbeeld staat er dus EXE achter de punt.

Niets, eigenlijk :confused:. Er staat alleen "setup-gegevens" en het heet "oem34". Zie plaatje...

Bijlagen

Ja, da's een kwestie van hoe de beeldweergave in de map staat ingesteld.

Dubbelklik in de verkenner eens op dat bestand, wat gebeurt er nu?

Als ik erop klik krijg ik een text bestand waar een heleboel rare info in staat.
Voorbeeldje uit de tekst:
;; Copyright (c) 1998-2002 Intel Corporation
;; Intel ICH, ICH2, ICH3, ICH4, 440MX AC'97 Driver Install INF

[Version]
Signature="$CHICAGO$"
Class=MEDIA
ClassGUID={4d36e96c-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
provider=%IntelMfg%
CatalogFile=wdma_int.cat
DriverVer =04/11/2002,5.1.3552.1

Het ligt trouwens niet aan de weergave, want als ik hem op bijv. 'gedetailleerd' zet, zie ik nog alleen de naam...

Tja, dan houdt 't wellicht even op voor mij. Als het bijwerken van stuurprogramma niet werkt, dan kun je je afvragen of 't wel de goede is.

Ok. Ik zal eens een andere downloaden, en kijken of het dan wel lukt, en anders kom ik gewoon terug :D :D
Bedankt voor de hulp! :thumb:

Haal gewoon de inf file op bij Intel, kijk bij de chipsets voor de juiste, voor een 3e party audiocodecchip ga je naar de fabrikant van die chip, of de moederbordbakker, wel eerst de inf file installeren, rechtsklik, en voor installeren kiezen.

Met dit progje kun je alles ontdekken, welke hardware erin zit.

als dit echt enkel de driver is kan je het ook met rechtmuis kliken kies daar uit instaleren.
maar ik vertrouw dat bestand niet zo eerlijjk gezegt.

Ja, ik kan inderdaad op installeren drukken na rechtermuisknop, maar hierna gebeurt vrij weinig. Niks, om precies te zijn...
Ik ga toch een andere proberen te vinden

Everest is idd handig, maar had ik al :P

Laatst bewerkt:
Heey,

Ik heb nu eindelijk de goeie te pakken (de vorige was dus fout).
Netjes geinstalleerd, maar nu stuit ik weer op het volgende, de mediaspeler speelt een bestand niet af.
Ik gebruik iTunes, maar daar niets mis mee, want Media Player doet het ook niet.
Als ik in het configuatiescherm bij geluid kijk, zie ik het plaatje hieronder. Bij apparaatstatus staat "dit apparaat start niet (code 10)"

Iemand hier een oplossing voor?

ps: de afbeelding heeft wat slechte kleuren, maar anders was de bijlage te groot

Bijlagen

• startniet.GIF
    startniet.GIF
    23,5 KB · Weergaven: 61
Opgelost!

Hoi jongens,

Keb het opgelost! :) Het geluid is weer helemaal normaal gaan doen, nadat ik bij de eigenschappen van mijn geluidskaart op 'stuurprogramma' heb gedrukt, en toen op 'vorig stuurprogramma'. Nu is alles weer normaal :D

Bedankt nog voor het helpen :thumb: :thumb: :thumb:
Jelly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan