Hoe NL spelling installeren in Thunderbird?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
894
Heb al e.e.a. gelezen hierover. Doch heb het niet werkend gekregen.

Ik kan wel de xpi file vinden. Heb deze een keer op buroblad opgeslagen en daarna geinstalleerd via Firefox. Heeft ook niet het juist resultaat.

In Myspell wel een file gevonden EN-US.aff oid en ergens anders in de PF/Thunderbird ook een NL aff file gevonden en deze gekopieerd naar dezelfde map waar de EN versie staat.

Ook dit geeft niet een keuze bij de spellingcontrole er staat nog steeds alleen Engels.

Wie geeft mij de juiste handleiding ?
 
Ze moeten staan in C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\components\myspell, als een nl.dic, en nl.aff, bij mij, althans.

Deze had je dus al?
 
Laatst bewerkt:
Probeer is extra->extensies->instaleren en dan de juiste file selecteren.
 
Lange pier,

ja de xpi file heb maar niet kunnen zien dat deze uit meerdere bestanden bestaat deze kan ik nu dus kopieren naar de betreffende map.

het .aff bestand had ik al maar niet het andere bestand.

eens kijken wat het dan doet.

bram 2, al geprobeerd maar na installatie is het bestand daar weg en je ziet niet waar het heen gaat.

ik ga morgen de optie van Lange pier proberen (is een pc op kantoor). Lukt het niet dan meld ik me weer.
 
Het is een gecomprimeerde file, waar die bestanden instaan, en zou ook geïnstalleerd moeten kunnen worden, met die optie van bram2.

Gebruik zelf TotalCommander, met alle plugins, en die kan dat XPI bestand gewoon openen.
 
hier thuis opent ie met Powerarchiver heb nu de uitgepakte bestanden even op mijn laptop gezet dan heb ik ze sowieso.
 
Gelukt. K was er dus bijna moest dus naast het .aff bestandje ook en 2e txt bestandje daar neerzetten.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan