Hoe numeriek omvormen naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenp73

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2015
Beste,
Ik ben opzoek naar iemand die me kan helpen met eventuele vba code of een Access query welke waarden uit een bestaande tabel (Numeriek) kan omvormen tot een datum.
Deze gegevens worden automatische via een Third party software ingevoerd in een *.mdb.

Ik heb in bijlage een vind je een screenshot uit de mdb het gaat om de kolom Afval Datum.
Knipsel.JPG

Wanneer ik de waarden exporteer naar excel en daar dan de cel eigenschappen wijzig in datum dan krijg ik het correcte datum formaat.

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast heel erg bedankt,
Koen

Wanneer ik de waarden exporteer naar excel en daar dan de cel eigenschappen wijzig in datum dan krijg ik het correcte datum formaat.
En datzelfde kun je ook in Access :). Kwestie van de veldeigenschappen van het veld [Afvaldatum] omzetten van Numeriek naar Datum/Tijd en je bent klaar.

Bedankt OctaFish voor je reactie.
Maar het probleem is dat ik deze niet kan wijzigen of het Third party programma werkt niet meer,
Ik had eerder gehoopt om deze te kunnen dumpten in een nieuwe tabel en dan de wijziging door te voeren, natuurlijk heb een geautomatiseerde manier nodig om deze dump te doen ?

bedankt,
Koen

Ok, je krijgt dus een import tabel van die andere partij, en die wil je inlezen in een 'echte' tabel? Is ook niet moeilijk; maak een toevoegquery die de data van de import toevoegt aan je productie tabel. In die tabel is je veld [Afvaldatum] natuurlijk wél een datumveld. Daarvoor hoef je niks te veranderen; als je de records toevoegt zul je zien dat het numerieke veld uit je import tabel 'vanzelf' een datum wordt. En dat komt doordat een datum in wezen niks anders dan een getal is. Je kijkt er alleen anders naar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan