Hoe on-board grafische kaart te vervangen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Uden
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Uden

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2005
De on-board grafische kaart van mijn pc is stuk. Ik heb geprobeerd deze te vervangen door een pci-kaart die ik nog had liggen. Er was nog een vrij pci-slot.

Probleem is dat ik ook met de nieuwe kaart geen beeld heb.

Moet je de on-board grafische kaart via de BIOS "uit" zetten en de vervangende pci-kaart "aan"? Zo ja, hoe doe je dat als je beeld zwart blijft?

Kan er iets anders aan de hand zijn? Iemand tips/ideeen?

n.b. het beeldscherm werkt (getest met andere computer)!
n.b.b. de harde schijf begint te zoemen na opstarten, dus dit deel lijkt ook o.k.

je moet alleen de onboard uit zetten. De pci word dan automatisch herkent als het goed is.

toetje33 zei:
je moet alleen de onboard uit zetten. De pci word dan automatisch herkent als het goed is.

VERTEL,hoe doe je dat dan als je geen beeld hebt.
Leg eens uit ,leer ik ook bij!!

[
dat zou ik ook wel willen weten:D:p :thumb:

vind het knap als je het voor elkaar krijgt!!:P

Laatst bewerkt:
Vragen

A) je weet zeker dat het een PCI grafische kaart is en geen AGP
Vaak moet je dan in het bios aangeven dat hij eerst PCI moet zoeken.

2) Heb je die kaart in een andere PC geprobeerd, of alleen de monitor ?

Eric.

P.S. en vaak moet je dus ook onboard uitzetten, maar sommige borden doen dat vanzelf als ze een AGP slot hebben en daar een kaart aantreffen.

2 Er is nog een helpmij collega, die mischien je PCI kaart zou willen lenen om zijn ATI kaart (AGP) weer aan de praat te kunnen krijgen.

Eric_Daleboudt zei:
A) je weet zeker dat het een PCI grafische kaart is en geen AGP
Vaak moet je dan in het bios aangeven dat hij eerst PCI moet zoeken.
P.S. en vaak moet je dus ook onboard uitzetten, maar sommige borden doen dat vanzelf als ze een AGP slot hebben en daar een kaart aantreffen.
Ja, er zitten geen AGP slots op het moederboard, alleen PCI. En voor PCI moet de on-board grafische kaart uit.

Ik heb nog geen manier gezien om de bios te resetten. De bios chip kan in/uit geplaatst worden, maar dat is niet genoeg voor een reset. Ik zie geen switches/jumpers op het moederboard, anders dan een paar om aan te geven of er één of twee harde schijven zijn aangesloten en om een paar poorten te sturen.

2) Heb je die kaart in een andere PC geprobeerd, of alleen de monitor ?
De kaart is nog goed. Hij komt uit een afgedankte pc die iets ouder was dan die ik nu weer aan de praat probeer te krijgen.

I.i.g. bedankt voor het meedenken! Ik zoek verder.

Zit toch wel een batterijtje in? die er een tig minituten uithalen met de stroom eraf, wil ook.

En als je de bios chip eruit haalt, is deze ook leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan