Hoe (on)veilig is PayPal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Ik wil graag een PayPal-account aanmaken, maar volgens mijn vader moet ik dit niet doen omdat ik dan volgens hem elk moment het risico zou lopen enkele duizenden euro's in het rood te worden gezet door hackers en dat ik dit bedrag vervolgens volledig zelf moet vergoeden. Dit zou ook al eens bij een kennis van hem gebeurd zijn. Mijn vader gebruikt zelf echter ook gewoon PayPal en bij hem is er nog niets gebeurd, dus vandaar de volgende vragen:

Is PayPal echt zo onveilig zoals ik het hier beschrijf?
Kan ik eventueel - nadat ik mijn aankoop heb gedaan - direct het account sluiten (zodat ik minder kans loop om gehackt te worden o.i.d.)?

Kan iemand hier mij meer duidelijkheid over geven?

Hier is meer uitleg. Klikje Zorg dat je altijd een beveiligde verbinding tot stand brengt, dus lees dan https in je browser. Ik doe het al jaren en heb geen problemen. Tip: Wel alles onthouden he. Succes ermee. ;) Lees onderin de algemene voorwaarden en bijvoorbeeld het linkje over ons links onder.

Laatst bewerkt:
Sowieso HTTPS, mijn vader had het ook nog over SSL3. Ik bekijk nu even het certificaat van PayPal, daar staat 'VeriSign Class 3 Extended Validation SSL CA', betekent dat hetzelfde?

Als ik hier dus goed op let en op de gebruikersovereenkomst, hoef ik mij dus geen zorgen te maken dat ik gehackt kan worden o.i.d.? De beveiliging op mijn computer is denk ik op orde, ik heb Microsoft System Center Endpoint Protection als anti-virus, Malwarebytes Anti-Malware PRO en Trusteer Rapport als anti-phishing (werd ik door ING aangeraden te installeren). Kan ik op dit gebied nog iets verbeteren?

Er zijn nog 2 dingen belangrijk om te verbeteren:

Je wachtwoord: https://howsecureismypassword.net/
Je inlogmanier:

Paypal kan werken met een 2 step verification system, als je dat gebruikt ben je eigenlijk net zo veilig als met je bankpas.
Want ook je bankpas werkt met 2 step verification (je hebt 2 dingen nodig: je pas (iets dat je hebt) + je pincode (iets dat je weet).
Paypal werkt dan zo: je hebt iets dat je weet (je wachtwoord) en iets wat jij bezig (je telefoon).

Veiliger kan haast niet :D!

Dat is 412 jaar met 1 normale desktop pc.
Niet echt dus :(

ik heb 12 trillion jaar :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan