hoe op 2de harde schijf installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
ik heb een tweede harde schijf bij gestoken ( win98 )
nu wil ik graag weten hoe je daar je bestanden en liedjes opzet ( moet je dit handmatig doen of doet de pc dat automatisch )
heb kleine schijf met besturingsysteem en grote voor de liedjes .

mvg
johnny

huh? Wat bedoel je precies?

Als je je 2e hardeschijf hebt geformatteerd dan issie gewoon te zien in de verkenner en kan je je liedjes daarheen kopieren of direct op opslaan....

dat is dus wat ik bedoel ik heb nog nooit met een pc gewerkt met twee schijven , ik wist dus niet of je die erheen moet slepen of dat dat automatsch kan ?

de schijf is zichtbaar hoor ook geformateerd alleen denk ik dat ik de fout gemaakt heb met win98 op de kleine schijf te zetten ( die zit namelijk al zo goed als vol van het bestuuringsysteem alleen ) kleine schijf is 500 mb grote is 4 gig ( het is een oud pc'ke het dient alleen maar voor te msn'en en wat liedjes in op te slaan

mvg
johnny

kan de schijf niet opnieuw installeren , ook niet als ik in de(oude ) bios C aanduid ( je kan alleen booten vanuit je a of c schijf ) maar hij doet het niet ik heb bijna alle bootdisks geprobeert maar hij start nietop vanuit de cdrom , sommige bootdisks werken wel op een andere pc.

het is echt een oude pc pentium(r)64mb ofzoiet als proccesor .
ik heb er nog eens mee zitten vodden en toen heb ik van iemand een opstart disk gekregen waar je het wel mee kon maar dat was een programmatje in het duits dacht ik

groetjes

kan dus de formatteerde schijf niet opnieuw installleren men win98
ik vind niet de juiste bootdisk om dit ouwde ding terug opgang te krijgen

niemand die weet welke bootdisk ik nodig heb om een oude pc te kunnen opstarten vanuit cdrom ?

GROETJES

kijk eens op www.bootdisk.com
hier staan diverse proggies die je kan downen..
hier staat ook een proggie op voor win98 met cd ondersteuning. deze downloaden.. openen en zorg dat je een lege flop in de drive hebt. je WIN98 bootflop wordt hiernaa gemaakt. en je kan booten met cd ondersteuning.

robbie,bedankt hoor maar dat wist ik eigelijk al,maar er was er niet één bij waarbij hij ook ging booten vanaf de cdrom , bij je bios kan je het ook niet instellen vanaf cdrom , maar ik had nog een ander oud moederbord liggen heb dat genomen en daar kon je wel booten vanaf cdrom tis dus inorde.

bedankt voor jullie antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan