Hoe op een voorgedrukt blad bep. tekst afprinten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teebee

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
157
Ik zit met het volgende:

Bij ons op het werk hebben we bepaalde standaardformulieren. Nu heb ik dat formulier eens ingescand, en op de achtergrond gezet van mijn blad. Nu heb ik overal waar ik tekst moet invullen tekstvakken gezet.

Als ik nu dit blad wil printen, drukt hij ook dat formulier af, wat niet de bedoeling is. Als ik nu bij opties kies om "Tekenobjecten" NIET af te printen, print hij ook geen enkel tekstvak, zodat ik een leeg blad krijg.

Wat doe ik verkeerd, zodat hij enkel die tekstvakken afprint, en niet het formulier dat ik als tekening op de achtergrond heb staan?
 
je tekstvakken staan nu op de juiste plaats, dus kan je het ingescande formulier toch verwijderen.

steven
 
Ja, maar dat zijn er zoveel, dat ik niet meer weet, wat ik in elk tekstvak moet invullen als het formulier niet op ded achtergrond zichtbaar is.
 
Ja, maar dat zijn er zoveel, dat ik niet meer weet, wat ik in elk tekstvak moet invullen als het formulier niet op ded achtergrond zichtbaar is.
zet dan wat kommentaar als hidden tekst. je kan het lezen, maar het wordt niet afgeprint.

steven
 
Dag TeeBee,

Voordat je afdrukt je achtergrondformulier even onzichtbaar maken:

Gegroet,

Axel.
 
Is er misschien een manier om dit te verwezlijken zonder de image/achtergrondfoto/watermerk te printen, maar dat het wel zichtbaar blijft op het scherm?

Ik zou gebruik willen blijven maken van tekstvakken, maar als ik de tekenobjecten niet afprint, blijven de tekstvakken ook weg.
 
ik zou even gaan kijken om via een macro 'before_print' deze achtergrond weg te halen.
 
Dag TeeBee,

Open bijgaand document en druk op Afdrukken. Kijk daarna met de VisualBasicEditor hoe het werkt.

Gegroet,

Axel.
 

Bijlagen

  • Formuliersjabloon.doc
    64 KB · Weergaven: 35
Thx.

Dit is blijkbaar de oplossing, en in VBE ziet het er idd zeer gemakkelijk uit.
 
Teebee,

Er is bijna nooit één oplossing: wat je namelijk ook kunt doen is creatief je teksten op de goede positie plaatsen en dan bij extra - afdrukken het vinkje weghalen bij tekenobjecten. Dan krijg je een afdruk van de tekst die je hebt ingevoerd op de juiste positie. Het is weliswaar even klooien met tabs, witruimtes of tabellen, maar zeker te doen. Als je dan aansluitend werkt met bladwijzers, dan vlieg je door je formulier.

Succes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan