Hoe open ik de bios van een Packard Bell EasyNote LS44-HR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah ja,dat.
Standaard staat de boot volgorde op dvd> hdd>Usb.
Maar dan moet je wel een bootable dvd hebben.
Ofwel,op de dvd staan bestanden waardoor de pc weet dat hij daar kan en mag van opstarten.
Dus wat voor dvd heb je??
Een originele of een gedownloade dvd.

Kun je niet je hdd of ssd eruit schroeven?
Dan forceer je hem om via de disk op te starten.

Roy

Ok, even terug naar de BIOS.

Eerste waaraan ik dacht was of je al geprobeerd hebt om met de ene hand de computer aan te zetten met de AAN/UIT-knop, & dan direct de F2-knop ingedrukt te houden? Dat moet dus werken, of in het ergste geval begint de computer te piepen & krijg je een zwart scherm met een mededeling in de orde van "Keyboard error - errorcode", & dat betekent dat je toetsenbord in ieder geval functioneert.

Daarna bedacht ik me dat sinds Vista er standaard niet word uitgeschakeld (afgesloten), maar de computer in de slaapstand word gezet. Tot & met de Home-vesies kan je dat ook niet veranderen in het Startmenu, zonder register-ingrepen.
Dus: Heb je geprobeerd om via het Startmenu inplaats van de standaardknop via het pijltje in het Afsluitmenu de computer echt te Herstarten of uit te zetten (Afsluiten)?

Dat kan een reden zijn waarom je niet bij de BIOS komt, behalve dat er erg weinig tijd is om de F2-knop in te drukken (moet je een beetje slag van krijgen).

Kun je niet je hdd of ssd eruit schroeven?
Dan forceer je hem om via de disk op te starten.
Ok, akkoord, ja, maar dan kan je Windows nergens op installeren, want de BIOS meld geen hardeschijf aan Windows Setup, ook al plaats je die nadat de DvD is opgestart, met bovendien zeer waarschijnlijk als gevolg ernstige schade aan de computer.
Logischerwijs dus niet doen!..

Of je doet de bootable dvd van windows in de optische drive en sluit de pc af.
Daarna start je de pc weer op en als het goed is krijg je heel kort de vraag te zien of je op wil starten vanaf de dvd-rom.
Je drukt een willekeurige toets in en de setup zal moeten starten.

Maar dit werkt alleen als je een bootable dvd rom hebt.

Of je doet de bootable dvd van windows in de optische drive en sluit de pc af.
Daarna start je de pc weer op en als het goed is krijg je heel kort de vraag te zien of je op wil starten vanaf de dvd-rom.
Je drukt een willekeurige toets in en de setup zal moeten starten.

Maar dit werkt alleen als je een bootable dvd rom hebt.

Hoi Palomino....

Ik heb een bootable dvd rom echter krijg ik die niet opgestart.

Ok, even terug naar de BIOS.

Eerste waaraan ik dacht was of je al geprobeerd hebt om met de ene hand de computer aan te zetten met de AAN/UIT-knop, & dan direct de F2-knop ingedrukt te houden? Dat moet dus werken, of in het ergste geval begint de computer te piepen & krijg je een zwart scherm met een mededeling in de orde van "Keyboard error - errorcode", & dat betekent dat je toetsenbord in ieder geval functioneert.

Daarna bedacht ik me dat sinds Vista er standaard niet word uitgeschakeld (afgesloten), maar de computer in de slaapstand word gezet. Tot & met de Home-vesies kan je dat ook niet veranderen in het Startmenu, zonder register-ingrepen.
Dus: Heb je geprobeerd om via het Startmenu inplaats van de standaardknop via het pijltje in het Afsluitmenu de computer echt te Herstarten of uit te zetten (Afsluiten)?

Dat kan een reden zijn waarom je niet bij de BIOS komt, behalve dat er erg weinig tijd is om de F2-knop in te drukken (moet je een beetje slag van krijgen).

Ok, akkoord, ja, maar dan kan je Windows nergens op installeren, want de BIOS meld geen hardeschijf aan Windows Setup, ook al plaats je die nadat de DvD is opgestart, met bovendien zeer waarschijnlijk als gevolg ernstige schade aan de computer.
Logischerwijs dus niet doen!..

Bedankt ook voor jouw nuttige bijdrage..

Dit heb ik ook geprobeerd... kom er gewoon niet in.....

Ik ga de technische dienst van packerd bell maar eens bellen.

HET IS GELUKT...

Op herstarten klikken en meteen op f2 blijven drukken..

Yessss..

Dan ga ik nu een topic aanmaken waar ik windows 7 kan gaan installeren.

Iedereen van harte bedankt!!!!

Dus toch niet snel genoeg gedrukt op F2.
Je moet hier wel erg snel in zijn anders lukt het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan