Hoe open ik een LEEG 2e bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

uncleben

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Berichten
119
Hi,
als ik een 2e bureaublad open, vind ik een copy van het 1e bureau blad.
Als ik de items op het 2e blad verwijder, dan worden ze ook op het 1e blad verwijderd. En dat wil ik niet.

na zoeken op internet wordt aangegeven dat met "nieuw bureaublad" en leeg blad geopend wordt, maar bij mij dus niet.
iemand een idee hoe ik een leeg bureaublad krijg?

Groet.,
 
Als ik de items op het 2e blad verwijder, dan worden ze ook op het 1e blad verwijderd. En dat wil ik niet.
Zo werkt dat inderdaad.
Het werken met meerdere bureaubladen gaat over het verdelen van geopende programma's over meerdere bureaubladen.
Als je op 1 van die bureaubladen een nieuw bestand plaatst of een bestand verwijderd dan geldt dat voor alle bureaubladen.
 
Een bureaublad is de werkruimte dus in Windows worden er met de Windowstoets+Tab lege kopieën geladen. Het kan niet tegelijk ook een lege ruimte zijn want dan zouden de gebruikers problemen hebben met het ontbreken van de pictogrammen erop. Het gaat om het werkgebied dat groter gemaakt kan worden, zodat op het nieuwe bureaublad andere toepassingen op hun eigen manier open kunnen zijn. Iets anders dus als Vensters op verschillende manieren schikken bij rechts klikken op de taakbalk maar een echt nieuw bureaublad.

Volgens mij is het aloude Stardock Fences een manier om verschillende pagina's met pictogrammen en snelkoppelingen te maken. Ook lege pagina's. Wanneer u dan gebieden met pictogrammen kopieert naar andere, nieuw gemaakte, pagina's dan kan u pagina's verslepen en in de nieuw verschenen ruimte de pictogrammen aanpassen. Het is maar net wat u wilt. De geopende programma's blijven in ieder geval, ten minste op de taakbalk. Met stardock fences verschijnt alleen een andere werkomgeving voor wat betreft het bureaublad. Misschien eerst Windowstoets+Tab drukken en daarna Fences naar een andere pagina toe slepen.

Meer opties krijg je wanneer je een lege partitie hebt en daarin Windows nogmaals installeert maar Windows dat je dan niet gebruikt wordt daarmee afgesloten. Zo niet bij overschakelen naar een andere gebruiker. Zie hier onder.

Probeer een andere gebruiker aan te maken. Je hoeft dat account niet per definitie administratieve bevoegdheid te geven. In de map Gebruikers\<naam van de nieuwe gebruiker>\Bureaublad kan bepaald worden welke pictogrammen er dan op dat bureaublad getoond moeten worden. Het verwijderen van pictogrammen en snelkoppelingen kan conflicten geven en afhankelijk zijn van de bevoegdheden die de nieuwe gebruiker krijgt en van wat er in de map Gebruikers\Openbaar\Openbaar bureaublad staat. In plaats van afmelden en weer aanmelden zou "Wisselen tussen gebruikers" de geopende programma's niet moeten afsluiten maar bewaren voor de eerdere gebruiker, dit overschakelen naar andere gebruikers staat bij Start en wanneer je op het gebruikers pictogram klikt. Anderen weten misschien meer van wisselen tussen gebruikers dan ik.

Een andere suggestie van mij is het hulpprogramma Auto Hide Desktop Icons waarmee je dus ook een leeg bureaublad zal kunnen krijgen maar niet per definitie.
 
Laatst bewerkt:
Allen,

bedankt voor de nuttige input.
Mn het concept van Fences was nog niet bekend.
Ik ben nu aan t experimenteren met TAGO-Fences. gratis programma.

Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan