• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe opmaak behouden, filter -> selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

stageloper

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Goede dag forumlezer,

Ik ben bezig met het opstellen van een database betreffend sleutelbeheer.
Nu zijn er verschillende kolomen met verschillende informatie hierin.
Deze informatie moet kunnen wordne gefilterd (basic filter) echter in 1 van de kolomen staan selectievakjes.

Zoals te zien is in de bijlage staat het als basis op alfabeth volgorde. de ruimte tussen 2 letters A-B is iets groter dan een standaart hokje. Wanneer ik het filter gebruik verplaatsen de selectie hokjes en bij vaker gebruik gaan de hokjes uiteindelijk op verkeerde plaatsen staan en in de verkeerde hokjes WAAR/ONWAAR neerzetten.

Is er een manier om deze hokjes vast te koppelen zodat deze volledig mee gaan in de filters ongeacht de grote van de hokjes die soms wel/niet tussen de rij staan?

want met 25 rijén die groter zijn dan de rijén met data wordt het verschil na en paar keer best irritant groot

Alvast bedank!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De oplossing die ik heb is om niet een selectie vakje te gebruiken maar een vinkje.
Door te dubbel klikken op de cel komt er een vinkje in te staan, nogmaals dubbel klikken en het vinkje is weer weg.
Het vinkje is eigenlijk de letter P maar dan met letter type Wingdings 2

Dus filter je op 'blanks' of 'P'

Bijlagen

Hoe krijg je de instellingen van een kolom zoals dat in jou bijlage gedaan is?
Het vinkje is inderdaad een veel betere optie die die als tekst opvat.

Maar hoe geef ik de zelfde instelling aan het hoofdbestand?

De verwerking van het vinkje gebeurt via VBA

Via ALT F11 kom je daar.
klik daarna op Sheet1

Rechts in beeld zie je de vba code staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan