hoe opslagmedium instellen bij twee fysieke schijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij installeren van iets, dan heb je altijd de optie om het ergens anders te plaatsen, eerst een ander installatiepad kiezen en dan pas installeren.
Zo ook als je iets download, eerst een ander pad kiezen dan pas downloaden.
 
Ik had dus eerst volgens de regels een ander installatiepad gekozen, maar daarna ging het fout. Wat je daarna installeerde was niet te openen. Bij alles volgde de melding 'Kan... niet vinden'. Zelfs een dvd die ik in de player (D) stopte kon ik niet afspelen. Melding Kan D:/... niet vinden. Alleen na Herstel fabrieksstatus werkte de pc weer. Call of duty is nu handmatig op de harddisk geïnstalleerd (via de optie 'geavanceerd'), maar Minecraft heeft die optie niet en installeert automatisch op de SSD en maakt daar een paar mapjes aan. Verplaats je de game naar de harddisk dan verschijnen die mapjes niet en werkt het gewoon niet.
 
Ik had dus gemeld dat ik die registerwaarden weer had teruggezet (waarna alle progs dus weer op de SSD komen). Maar nu blijkt dat na het fabrieksherstel er meer mis is. Games gaan schokkend en zelfs browsen gaat traag. Ik heb vervolgens het moederbord weer ge-update volgens de handleiding van Asrock en dat ging prima. Daarna het shared memory gecontroleerd. Dat stond voor herstel op 1G en nu op 256Mb. Ook dat weer teruggezet. De fps stond op 72 en nu op 64, maar ik zie geen instelmogelijkheid (lijkt me ook niet het probleem). Maar ik krijg de pc dus niet meer goed werkend na het fabrieksherstel en het terugzetten van alle instellingen. Is dit nog op te lossen, of kan ik beter heel Windows 8 opnieuw installeren en dan gewoon op de harddisk (zou jammer zijn van de ongebruikte SSD)?
 
Heb de laatste AMD Catalyst Drivers voor de videokaart geïnstalleerd alsmede K-Lite Codec Full. Verder het shared memory op 2G ingesteld. Alles werkt nu weer goed en mijn zoon kan weer gamen.
Blijft dus het oorspronkelijke probleem bestaan: alle programs worden automatisch op de SSD (C-schijf) geïnstalleerd. Ondanks dat het volgens iedereen moet kunnen door het register aan te passen lukte het niet om de routing te verplaatsen naar de HDD. Tenzij er nog een oplossing komt, laat ik het maar even zo. In ieder geval bedankt voor jullie hulp en adviezen tot nu toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan