Hoe outlook agenda berichten allemaal tegelijk verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henry70

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Volgens mij is het niet zo moeilijk: de afspraak openen, en dan Verwijderen aanklikken.

ik wil het allemaal tegelijk doen, van vele jaren, 10 jaren of zo.

?
Klik in Agenda op Weergave.
Klik in de groep Huidige weergave op Weergave wijzigen en klik vervolgens op Lijst.
Klik in de itemlijst en druk op Ctrl+A. Alle items in de lijst zouden nu geselecteerd moeten zijn.
Druk op Verwijderen.
Anders Google artikelen bekijken.

Zo doe ik het inderdaad ook, vanuit de Lijst weergave. Of je schrijft er een macrootje voor, dat kan ook. Zelfs handiger als je nog een paar voorwaarden aan het verwijderen wilt stellen, zoals het veiligstellen van bijlagen of een bewaartermijn gebruiken. Bovendien kun je een macro altijd weer uitvoeren na verloop van tijd.

?
Klik in Agenda op Weergave.
Klik in de groep Huidige weergave op Weergave wijzigen en klik vervolgens op Lijst.
Klik in de itemlijst en druk op Ctrl+A. Alle items in de lijst zouden nu geselecteerd moeten zijn.
Druk op Verwijderen.
Anders Google artikelen bekijken.
deze uitleg heb ik ook in mijn bericht staan en geprobeerd, maar het klopt allemaal niet, zie geen instelling voor groep Huidige weergave

Maar het zit er toch echt:

Outlook Agenda Lijst weergave.jpg

Wél met een betere wegwijzer :).

als ik in de agenda op weergave klik, krijg ik de groep huidige weergave niet te zien

Schermafbeelding 2024-10-15 165221.jpg

Ah, je gebruikt de nieuwe Outlook. Da's even uitzoeken dan maar :). Ik zie inderdaad zo snel niet de instelling op de meest logische plek, dus het zou zomaar kunnen dat iemand bij Microsof gedacht heeft: ik gebruik het nooit, dus de rest van de wereld ook niet. Zou niet de eerste keer zijn :(.

Ik zou dus nog even terug schakelen naar de oude Outlook nu het nog kan (in de nieuwe zit bijvoorbeeld ook geen VBA meer) en je zaakjes op orde brengen, en t.z.t. overstappen op een andere mail client die wél goed werkt. Ga ik zelf toch ook maar eens naar kijken.

ik ben er in getrapt om de nieuwe te gebruiken, ik werd telkens opgedrongen, kan nu de herstel link niet vinden.

Ik vrees dat de nieuwe versie dermate stevig is uitgekleed, dat er niks meer mee is te beginnen. Ja, kleurtjes kun je aanpassen. Dat is blijkbaar het enige waar Microsoft medewerkers goed in zijn: werken met kleurpotloden.

Maar het zit er toch echt:

Bekijk bijlage 380730

Wél met een betere wegwijzer :).
volgens mij heb jij hier een ander programma, misschien van het office pakket, heb nu mijn laptop aangezet, hier staat nog wel de oude outlook op (windows mail) in de agenda app daarvan krijg ik al deze instellingen zoals op jou schermafbeelding niet.Schermafbeelding 2024-10-16 145257.jpg

volgens mij heb jij hier een ander programma, misschien van het office pakket
Ik dacht dat we dit stadium al voorbij waren; mijn plaatje (en dat heb ik ook gezegd) is van de oude Outlook; degene die er dit jaar dus uit gaat en vervangen wordt door de nieuwe. Die jij nu dus gebruikt. Gelukkig heb ik de switch knop nog, dus ik kon nog terug naar de vorige versie. Op een laptop heb je ook nog de keuze uit een Outlook app uit de Store van Microsoft, en die ziet er uit zoals je laatste plaatje. De Office versie die je installeert is dan weer het plaatje uit bericht #8. De versies uit de Store en in de Suite worden dus gelijk getrokken, waarbij alle aanpassingsmogelijkheden zo'n beetje uitgekleed zijn. Behalve de Kleurtjes Klieder Kolder (vanaf nu de KKK van Microsoft te noemen :)).

Ja dat wist ik dat ie van de oude outlook is, is in ieder geval niet van de standaard app in windows, het plaatje van mij is ook van de oude, komt van een andere pc af is de standaard windows agenda app naast windows mail, de instellingen zoals jij hebt heb ik niet, dus dan moet ik outlook er op zetten, heb outlook en windows app door elkaar gehaald daar ziet het naar uit. Als het te lasting wordt doe ik het handmatig, is ook zo gebeurd, heb er niet zoveel in staan

Die apps leken ook wel wat op elkaar vermoedelijk de reden dat Microsoft ze in elkaar schuift). In iPad Mail kan je de afspraken ook (nog) in een lijst weergeven, en dan verwijderen. Dus er zijn. Of mail/agenda clients die het wel kunnen. Microsoft gaat mij in ieder geval kwijtraken als Outlook gebruiker.

ik heb nu alle agenda berichten handmatig verwijderd, nadat het ook niet lukte met de oude outlook van office 2010, kreeg hem niet goed geïnstalleerd. Viel gelukkig reuze mee. Ik ben er ook helemaal klaar mee met outlook.

Dat kán ik me voorstellen :). Ik weet overigens geen alternatief voor (de oude) Outlook, waarmee je hetzelfde kan doen. Maar de nieuwe is dat zeker niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan