Hoe pag. cijfer in word plaatsen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
In Word heb ik 2 kolommen tekst. Nu wil ik midden onder (net onder de laatste -linker en -rechter regels) een paginacijfer plaatsen maar dat lukt mij niet. Wie weet raad?

optie invoegen
paginanummer
links, rechts of midden

succes

reactie pag. cijfer

Oke, bedankt, het cijfer staat nu bij mij onder gecentreerd, maar kan het pag. cijfer ook iets omhoog geplaatst worden? Het staat namelijk vrij laag aan de onderkant.

Laatst bewerkt:
1. Controleer het opmaakprofiel van de voettekst (meestal is dat voettekst)
2. Wijzig de alinea opmaak en zorg dat je 6 of 12 punten na de regel instelt.

Wat ook werkt, maar minder fraai is, is om gewoon een enter te geven na je paginanummer.

Als hij dan nog niet goed staat, kun je ook je paginanummer in een tekstvak zetten. Het tekstvak kun je op de milimeter nauwkeurig plaatsen op je document.

Veel succes.

Re: reactie pag. cijfer

Geplaatst door brbr
kan het pag. cijfer ook iets omhoog geplaatst worden? Het staat namelijk vrij laag aan de onderkant.
Dubbelklik op het paginanummer.
De voettekst is nu geselecteerd.
Klik vervolgens op het paginanummer.
Dit kun je nu uit het vak voettekst slepen en op elke plaats op de pagina zetten.
Op volgende pagina's komen de paginanummers op diezelfde plek te staan - zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Nou, dat verplaatsen van het pagina nummer buiten de voettekst werkt ook niet écht lekker, want komt midden tussen - evt.- getypte tekst te staan.

Voeg een paginanummer in, zoals hiervoor aangegeven.
Dubbelklik vervolgens (in de afdrukweergave) in de voettekst en geef een aantal keer een Enter.
De voettekstruimte wordt nu 'verhoogd' en het paginanummer bovenin de voettekst geplaatst.
De paginanummers blijven nu onafhankelijk in de voettekst staan.

Geplaatst door Valijn
Voeg een paginanummer in, zoals hiervoor aangegeven.
Dubbelklik vervolgens (in de afdrukweergave) in de voettekst en geef een aantal keer een Enter.
De voettekstruimte wordt nu 'verhoogd' en het paginanummer bovenin de voettekst geplaatst.
Is inderdaad beter. :thumb:

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan