Hoe pak ik dit aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frakell

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Best Forum,

Ik weet even niet hoe te starten en of dit eenvoudig is aan te maken.

Ik wil graag iets maken (logboek) die 3 personen kunnen vullen.
Ik dacht zelf aan een formulier (in een website omgeving waarin je de naam invult -de datum - en de Memo. Waarin je dan op een knop verzenden drukt en het dan netjes geordend wordt opgeslagen en na te lezen is.
Is dit te doen met word en of met behulp van een ander office programma. Ik heb office 2003. Hoe pak ik dit aan of is dit niet mogelijk en moet ik software hiervoor kopen??

Mvg
Frans:confused:

Je kunt dit het beste in PHP doen. Kun je nog iets uitgebreider aangeven wat je wil? Moet het ook afgeschermd zijn met een wachtwoord, waar wil je het voor gaan gebruiken, moeten de 3 personen elkaar logs kunnen zien? etc..

Wellicht zijn er wel open source initiatieven die precies bevatten wat jij wilt.

@ manamana
manamana is nu online: Ik denk dat de TS graag logboeken online bij wil houden.

Misschien iets duidelijker

We zijn met 3 personen op 3 verschillende lokaties. Maar we willen een soort logboek maken van gebeurtenissen die we kunnen vullen. hierbij kunnen we altijd op de hoogte blijven van elkaar en terug kijken. Eenvoudig voor elkaar invallen. Dus een soort logboek waarin je makkelijk iets kan terug kijken en eenvoudig middels een formuliertje kan vullen
naam:
Datum:
omschrijving:

en een knop verzenden.

Ik maak gebruik van OSticket. Daarin kun je een gebeurtenis of werk ingeven en daaronder kun je steeds commentaar toevoegen. Je kunt ook opdrachten aan personen toekennen. Simpel maar doeltreffend. Ik wed dat dit gaat voldoen:

http://osticket.com/

Je hebt dus bijvoorbeeld een opdracht en daaronder zie je een vak en daar vul je wat in. Het wordt opgeslagen en vervolgens kan iemand anders er nog iets bijzetten etc... Het mooie is dat je ook nog een mailtje krijgt als er wat aangepast is. Je kunt ook custom velden toevoegen.

029.jpg

028.jpg

Laatst bewerkt:
logboek

Oh oke. Dat kan mijns insziens ook met deze manieren. Voor mij ongekende mogelijkheden.

Online in formulieren werken, samen delen en bewerken.
http://www.stammeshaus.com/handig/2011/02/samenwerken_en_delen_met_google_docs.php

Je kunt het zelf met window skydrive ook. Als je die hebt. Dat doe ik ook voor mijn vereniging. Iedereen die toestemming heeft en het wachtwoord kent kan daarin werken.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/cloud/connect

En er zijn er nog veel meer, maar met deze twee werk ik met Pietje uit Amsterdam en met Jantje in Zuid Afrika. Laat eens weten wat je ervan vind. Groet Manamana

Die osticket is ook erg leuk.

Laatst bewerkt:
Ah google apps/docs had ik nog niet eens aan gedacht, dat is ook zeker een optie

Osticket is dan wel weer database georienteerd, dus makkelijk vastleggen en terugzoeken, users etc.. maar ja, dan moet je wel een database kunnen aanleggen bij je webhoster en de software installeren.

Ik kan me voorstellen dat er in Google Apps vast wel iets zit waarin je kunt doen wat Frakel zoekt. Zal vast goedkomen :)

Hoi helpers,

Soory maar ik moet mij werkgever natuurlijk ook teverden houden. Ik ga met de antwoorden eens aan slag wat het best bij ons past. Mijn eerste gedachte gingen uit naar iets maken (MS Office; word; formulieren; enz). Maar mogelijk is het al ontworpen en simpel te gebruiken. Jullie horen nog

Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan