Hoe pakken we dit aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
1.061
Hallo helpmijers!

Ik heb sinds een kleine maand digitale telefonie van UPC. We zijn hier in het algemeen zeer tevreden over maar lopen nu een beetje met de vraag is het de moeite om het te behouden.

Momenteel hebben we nog 2 aansluitingen de telefonie van UPC en we hebben KPN nog. De laatste wordt door UPC automatisch opgezegd en hierna krijgen wij ons oude nummer weer terug.

Nu hebben we op het modem van UPC 1 telefoon aangesloten en we hebben 3 telefoons nog op de KPN aansluiting zitten. Deze 3 moeten dus nog worden aangesloten het modem van UPC.

Er moeten dus vanaf het modem (wat in de kamer staat) 2 kabels naar boven worden getrokken. 1 naar de keuken en 1 naar de woonkamer.

Via KPN ging de vaste aansluiting naar de meterkast en vandaar via een klein wit kastje werd alles gesplist naar de overige telefoons.

Na een lang verhaal nu mijn vraag: is het mogelijk om deze kabels van KPN te gebruiken? Of weet iemand hier een goede oplossing voor?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes!
 
Geplaatst door epse
Ik heb sinds een kleine maand digitale telefonie van UPC. We zijn hier in het algemeen zeer tevreden over maar lopen nu een beetje met de vraag is het de moeite om het te behouden.

Momenteel hebben we nog 2 aansluitingen de telefonie van UPC en we hebben KPN nog. De laatste wordt door UPC automatisch opgezegd en hierna krijgen wij ons oude nummer weer terug.

Nu hebben we op het modem van UPC 1 telefoon aangesloten en we hebben 3 telefoons nog op de KPN aansluiting zitten. Deze 3 moeten dus nog worden aangesloten het modem van UPC.

Er moeten dus vanaf het modem (wat in de kamer staat) 2 kabels naar boven worden getrokken. 1 naar de keuken en 1 naar de woonkamer.

Via KPN ging de vaste aansluiting naar de meterkast en vandaar via een klein wit kastje werd alles gesplist naar de overige telefoons.

Na een lang verhaal nu mijn vraag: is het mogelijk om deze kabels van KPN te gebruiken? Of weet iemand hier een goede oplossing voor?
Off topic: Wat was het toch makkelijk toen KPN nog PTT heette en iedereen gewoon één telefoon had. Thuis. Met een kiesschijf. :rolleyes: :)

Guus.
 
Mischien nog even een aanvulling van mijn kant ter verduidelijking..

Vanaf onder het huis komt de vaste aansluiting binnen die gaat terug naar de meterkast om vanaf daar in een klein kastje "gesplit"te worden... Deze kabels zijn dus opengemaakt en krijg ik dus nooit meer "heel"
 
Wat bedoel je met 'heel' , met nog een stekker eraan?, hier zijn tangentjes voor te koop, een beetje doe het zelfer ken niet zonder de G....
 
ik heb het zo,

aansluiting van het modem naar een wandcontactdoos bij de telefoon in de kamer. Vanuit deze contactdoos had ik een verbinding naar boven bij de KPN en nu bij UPC, oftewel er is niets gewijzigd. dus gewoon kabeltje van uit de contactdoos gaan leggen.
 
Geplaatst door epse


Na een lang verhaal nu mijn vraag: is het mogelijk om deze kabels van KPN te gebruiken? Of weet iemand hier een goede oplossing voor?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes!

ja , dat kan dus;)
 
Dus ik doe het zo:

Ik heb het modem in de kamer hangen.
Hier bevind zich aan de andere kant een telefoon met een contactdoos. (een aansluiting voor dat kleine stekkertje niet dat grote blok met die 4 pinnen)

Ik zou dus vanaf het modem een lijn moeten trekken naar deze aansluiting en dan zou het moeten werken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan