Hoe partities verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

escape

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik heb een harddisk van 500Gb . Ik heb de HD in 6 partities gemaakt.
Nu heb ik het probleem dat mijn c schijf te klein is , nu wil ik graag maar 2 partities maken .de C schijf 100Gb en de D schijf 400Gb.
Ik was toch al van plan om dit weekend een clean install te doen, nu worstel ik met dit probleem.

Wie o wie weet raad!!

met groet,

Jaap

Beste Escape,

Dus u wilt uw partities verwijderen, volg dan deze stappen.

Open Computerbeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Computerbeheer.* Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Klik in het linkerdeelvenster onder Opslag op Schijfbeheer.

Klik met de rechtermuisknop op het volume, zoals een partitie of logisch station, dat u wilt verwijderen en klik vervolgens op Volume verwijderen.

Klik op Ja om het volume te verwijderen.

Als u een primaire partitie verwijdert, wordt de resulterende lege ruimte niet-toegewezen schijfruimte genoemd . Als u een logisch station verwijdert binnen een uitgebreide partitie, wordt de resulterende lege ruimte vrije ruimte genoemd. U kunt nu de lege ruimte gebruiken om extra volumes te maken. Zie Een hardeschijfpartitie maken en formatteren voor meer informatie over deze procedure.

Alvast bedankt om uw bericht te posten. Hopelijk helpt dit ..

Mvg,

Copchase

Laatst bewerkt:
Als je toch een clean install doet,kun je het ook met de windows installatie schijf doen

Allemaal bedankt, het is gelukt !!

prettig weekend

met groet,
Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan