Hoe partities wijzigen in Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mini-rulez

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Hi,

Op mijn nieuwe laptop is de hardeschijf opgedeeld in 2 partities. Echter wil ik de C schijf iets verkleinen met 10 gb. En die ruimte wil ik toevoegen aan de D schijf. Nu heb ik via 'schijfbeheer' de C schijf kunnen verkleinen, echter kan ik de D schijf niet vergroten.
Bij 'schijfbeheer' zit tussen de C en D schijf (beiden donkerblauw) een 'onbenoemde' schijf van 10 gb welke lichtgroen is. Er staat bij: beschikbare ruimte. Maar hoe trek ik die nu bij de D schijf?

Alvast dank,

Dennis

wat dacht je van partition magic of in ieder geval een partitie manager?

met Vista zou je dat ook moeten kunnen met het "schijfbeheer". De groene partitie moet je wel eerst verwijderen zodat de partitie "blank" is. Die worden met een licht grijze tint aangeduid. Dan zou je die bij de D-partitie kunnen voegen.

Hoe groot is uw C-schijf nu eigenlijk? Hou zeker genoeg plaats over op de OS partitie, zodat Vista over voldoende resources beschikt. Vergeet niet dat de restore points die door Vista aangemaakt worden tot rond de 4 GB groot kan worden. PS: die restore mogelijkheid bij Vista is wel de max. Je kunt echt tot op de minuut teruggaan in de tijd!

Groen betekent extendet, daarin zit een logisch station, die beide hoef je niet te verwijderen, je zult eerst de extendet moeten vergroten dan kun je het logische station vergroten.

Je hoeft dus niets te verwijderen en ook Partition Magic is niet nodig, je kunt het gewoon is schijfbeheer doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan