Hoe pas is het opstartscherm van Windows 2000 aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kowalski

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Windows 2000 met SP3 is behoorlijk stabiel.
Nu ik alles op de rit heb wou ik de grafische interface aanpassen en dat heb ik met succes gedaan door Windowblinds te downloaden. Alleen...Hoe pas ik het Windows 2000 opstartscherm aan?
Advies welkom!

Vragen over win2000 horen in de win2000 sectie en niet in diversen en daarom verplaats ik je vraag dus naar de win2000 sectie.

In het vervolg dus iets beter naar de juiste sectie zoeken :)

in Windows 98 enz werd het logo altijd opgeslagen in C:\Logo.sys. Dit is in Windows 2000/XP veranderd. Nu is het logo geïntegreerd in de kernel van het systeem: NTOSKRNL.exe. Je kunt dit op verschillende manieren aanpassen: 1. Je gaat aan het werk met een tooltje (waar ik de naam van kwijt ben) die iconen in bestanden kan wijzigen, of je download en programma dat dit voor je doet, jijzelf hoeft dan alleen maar het plaatje aan te wijzen. Moet wel 640x480 zijn.

Eerste manier is gratis, tweede niet.
Eerste manier is gevaarlijk, tweede niet.

Ben de naam van dat programmaatje kwijt. Stond op iets van www.boot..???..net

Beter niet uitproberen, kans is groot dat het werkt (die voor het opstartscherm dan!!!) maar ik bedoel iets eenvoudigers, een andere dus.

In principe gaat het op de manier als voor winXP.
Let wel op dat je de ntoskrnl.exe in "veilige modus" veranderd,
anders zet windows gewoon weer de standaard ntoskrnl.exe neer.
Maak altijd een backup van de orginele ntoskrnl.exe!!!!!

Hier is eventueel een freeware programma waar een optie in zit om je opstartlogo te veranderen.
(volgens de beschrijving)

http://freeware.clesoft.com/software/futurisimager.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan