Hoe pc's bereiken die aan aparte router hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Ik heb een ADSL modem/router (Speedtouch 510) waar mijn pc aan hangt. Om mijn netwerk uit te breiden heb ik nu een draadloze router gekocht (netgear N 300). De pc's die aan deze laatste router hangen kunnen al op het internet. Maar hoe kan ik zowel van mijn pc aan de bestanden van de andere pc's aan de netgear router en omgekeerd? Iemand een idee?

netwerkje maken.
Bestanden en printer delen aanzetten.
mappen delen.....
en ga zo maar verder.

beide zitten met een andere ip-range. denk niet dat het zo simpel is als je uitlegt.

heb je nog meer informatie die je ons niet geeft.?
In je opening staat daar namelijk niks over vermeld.

Ik dacht dat ik alles gegeven had.
Even duidelijker uitleggen met een schema:

telefoonlijn
|
ADSL modem/router speedtouch 510
|
|--- PC A (10.0.0.39)
|--- PC B (10.0.0.40)
|
|
Wireless Netgear N 300 router
|
|---PC C (192.168.1.2)
|---PC D (192.168.1.3)

Nu wil ik vanaf PC A een ping lanceren naar PC C en omgekeerd om dan later bestands en printerdeling te gebruiken.

Ondertussen nog een bijkomende vraag.
Mijn ADSL router gaf enkel via DHCP adressen vrij van 10.0.0.39 tot 10.0.0.42. Ik heb dit opnieuw ingesteld naar 10.0.0.1 tot 10.0.0.100 om meerdere pc's aan te kunnen sluiten.

Wanneer ik mijn Netgear router het internet adres 10.0.0.39 geef, dan krijg ik op mijn clients internet. Neem ik het ip 10.0.0.38, dan krijg ik geen internet meer.

Hetzelfde heb ik als ik een pc die aan mijn adsl router hang het ip 10.0.0.2 geef. Dan kan deze ook niet op het internet. Dit wordt tegengehouden door mijn speedtouch router en ik vind niet welke instelling dit kan zijn.

Hetzelfde heb ik als ik een pc die aan mijn adsl router hang het ip 10.0.0.2 geef. Dan kan deze ook niet op het internet. Dit wordt tegengehouden door mijn speedtouch router en ik vind niet welke instelling dit kan zijn.

Dit probleem was doordat belgacom enkel maar verkeer doorliet voor 4 ip-adressen omdat je eigenlijk maar 4 pc's aan de modem/router mag hangen.

Nu rest er enkel nog het probleem waarvoor deze topic werd aangemaakt.

Belgacom zei je.
Okee,is dit ook de belgische manier van oplossen.
Wel erg duur he.
een draadloze router gebruiken als switch.
Je kunt ook de thomson laten voor wat hij is en alleen de netgear gebruiken als router.
Dus ALLE pc's aansluiten op de netgear.
moet je wel een paar draadjes verlengen.

Die speedtouch is mijn ADSL router, die kan ik niet wegnemen of ik heb helemaal niks meer van internet :).
Ik snap niet wat er duur is aan mijn "belgische" oplossing? Ik heb deze draadloze router enkel ingesteld als accesspoint en switch. Denk dat dit de eenvoudigste en goedkoopste oplossing is om zowel mijn netwerk uit te breiden via draad en draadloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan